لینک های دسترسی

Breaking News

اتحادیهٔ اروپا: به افغانستان بر‌می‌گردیم، طالبان: امنیت‌تان را تامین می‌کنیم 


پس از آنکه ماموریت اتحادیهٔ اروپا از برگشت محتاطانه‌اش به افغانستان خبر داد، گروه طالبان گفته اند که امنیت این ماموریت را تضمین می‌کند.

یک مقام اتحادیهٔ اروپا به خبرگزاری فرانس‌پرس گفت که کار روی ایجاد حضور محدود در افغانستان جریان دارد.

این مقام اتحادیهٔ اروپا به شرط عدم ذکر نامش گفت: "به دلایل امنیتی ما نمی‌توانیم جزییات بیشتر در این مورد ارایه کنیم."

پیش از این فایننشل تایمز گزارش داده بود که ماموریت این اتحادیه در جریان یک ماه دوباره در افغانستان گشایش می‌یابد.

پس از آنکه گروه طالبان در ماه اگست قدرت را به دست گرفت، ماموریت اتحادیهٔ اروپا و سفارت‌خانهٔ های چندین کشور دروازه‌های شان را در کابل مسدود کردند.

اما بروکسل اکنون برای رسیدگی به بحران بشری در افغانستان، مایل است با این گروه تعامل کند، ولی حکومت این گروه را به رسمیت نمی‌شناسد.

هفتهٔ گذشته، جوزپ بوریل، رییس پالیسی خارجی اتحادیهٔ اروپا به خبرنگاران گفت که کشورهای عضو این اتحادیه به حضور محدود در کابل توافق کرده اند تا از مردم این کشور حمایت کرده و از گذار مصوون افغان‌های که با خطر مواجه اند،‌ اطمینان حاصل کند.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجهٔ حکومت طالبان امروز ۲۵ اکتوبر (سوم عقرب) گفت که بازگشایی ماموریت اتحادیهٔ اروپا یک گام مثبت است و این گروه از آن استقبال می‌کند.

او افزود: "به همانگونه که امنیت سایر سفارت‌خانه‌ها در کابل تضمین شده است، امنیت سفارت اتحادیهٔ اروپا و کارمندان آن نیز تضمین خواهد شد."

پیش از آنکه طالبان قدرت را به دست بگیرند، امنیت ماموریت‌های بین المللی در کابل توسط شرکت‌های قراردادی و نظامیان غربی تامین می‌شد.

XS
SM
MD
LG