لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان: آمادۀ مذاکرات صلح با امریکا استیم


گروه طالبان با نشر پیامی ضمن ابراز آمادگی برای مذاکره با ایالات متحده از مقام‌های امریکایی خواسته است که برای حل صلح آمیز وضعیت در افغانستان باید با دفتر سیاسی این گروه گفتگوهای رو در رو صورت گیرد.

اعلامیۀ طالبان در واکنش به اظهارات اخیر معین وزارت خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا صادر شده است که گفته بود درب مذاکرات صلح به روی طالبان باز است.

الیس ویلز، معاون وزیر خارجۀ ایالات متحده در امور آسیای جنوبی و مرکزی گفت "مهم ترین پیام ما برای طالبان این است که دروازۀ مذاکرات صلح باز است... آنعده طالبانی که آمادۀ دست برداشتن از خشونت و قطع رابطه با دهشت افگنان و متابعت از قانون اساسی افغانستان اند، می‌توانند در مذاکرات صلح شرکت کنند".

خانم ویلز هفتۀ گذشته در مصاحبه با بخش اوزبیکی صدای امریکا گفت که ایالات متحده، مصالحه با طالبان را رد نکرده است، اما گفت "تا این لحظه ما شاهد اقدامی از سوی طالبان نبوده ایم که نشان دهد آنان به مذاکرات صلح و راه حل سیاسی دلچسپی دارند".

این در حالی است که کابل و واشنگتن بر مذاکرات طالبان با حکومت افغانستان تاکید دارند، با آنکه، طالبان حکومت افغانستان را دست نشانده می‌خوانند.

طالبان بار دیگر با اشاره به جنگ ۱۷ سال گذشته در افغانستان تاکید کرده اند که مشکل افغانستان راه حل نظامی ندارد و به نقل از اعلامیۀ آن گروه باید ایالات متحدۀ امریکا به جای استراتیژی جنگ، بر استراتیژی صلح تمرکز کند.

دونالد ترمپ، رئیس جمهوری، و فرماندهان ارشد نظامی ایالات متحدۀ امریکا گفته اند که طالبان دو گزینه دارند، یا به صلح رو آورند یا هم در میدان جنگ از بین بروند.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG