لینک های دسترسی

Breaking News

پدر و پسر در دو جبهۀ مخالف؛ جنگجوی طالب پدرش را کشت


مقام‌های محلی ولایت جوزجان در شمال افغانستان می‌گویند که در نتیجۀ حمله گروهی طالبان بر شماری از پوسته‌های پولیس در ولسوالی فیض‌آباد این ولایت، ۱۰ نیروی خیزش مردمی به شمول یک فرمانده آنان کشته شدند.

مقام‌های محلی ولایت جوزیان می‌گویند که فریدون که جنگجوی طالب بود بر پوسته‌ های که نیروی خیزش مردمی که از سوی پدرش، باز محمد، اداره می‌شد حمله کرده و پدرش را پس از دستگیری زیر رگبار گلوله قرار داده است.

الف شاه، ولسوال فیض‌آباد ولایت جوزجان روز سه شنبه ۲۷ اگست (۵ اسد) به صدای امریکا گفت که در این درگیری افزون بر کشته شدن فرمانده پولیس خیزش‌های مردمی، سه تفنگدار دیگر قوای خیزش مردمی نیز کشته شده اند.

ولسوال فیض‌آباد ولایت جوزجان افزود که در این درگیری چهار جنگجوی طالبان کشته شده و فریدون یکی از جنگجویان طالبان، پس کشتن پدرش از محل فرار کرده است.

فریدون انیق،‌ سخنگوی والی جوزجان به صدای امریکا گفت که حملات جنگجویان طالبان در این ولسوالی عقب زده شده است. او افزود که طالبان قصد سقوط این پوسته‌ها را داشتند؛ اما موفق نشدند.

در همین حال، فرمانده پولیس جوزجان از آمادگی‌ها برای عملیات پاکسازی مناطق از وجود طالبان در این ولسوالی خبر می‌دهد.

واحد وجدان، فرمانده پولیس جوزجان گفت: "وضعیت برای فعلا خوب است، ما آمادگی های خود را برای مهار حملات طالبان و راه اندازی عملیات‌ها داریم".

طالبان در اعلامیه‌ای گفته اند که در این درگیری تلفات زیادی به نیروهای خیزش مردمی وارد کرده اند.

XS
SM
MD
LG