لینک های دسترسی

Breaking News

'حملۀ طالبان' بر یک موسسۀ ماین‌پاکی در بغلان؛ ۱۰ کشته و ۱۴ زخمی


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقام‌های‌ امنیتی ولایت بغلان از حملۀ جنگجویان طالبان بر یک مرکز موسسۀ ماین پاکی "هلوترست" در این ولایت خبر داده و می‌گویند که در این رویداد، تلفات سنگین به کارمندان این موسسه وارد شده است.

جاوید بشارت، سخنگوی پولیس بغلان روز چهارشنبه نهم جون (۱۹ جوزا) به صدای ‌امریکا گفت در این رویداد ۱۰ نفر کشته و ۱۴ تن دیگر زخمی شده اند.

آقای بشارت گفت: "ساعت ده دیشب طالبان تروریست در ساحۀ شیرجلال ولسوالی بغلان‌مرکزی بر یک کمپ ماین‌پاکی حمله می‌کنند این‌ها (کارمندان) تقریباً صد نفر بودند، آنان را داخل یک اتاق می‌سازند و سپس بر این افراد گلوله‌باری می‌کنند."

سخنگوی پولیس بغلان افزود که مجروحین این حادثه برای درمان به شفاخانۀ ولایتی منتقل شده و در حال حاضر تحت درمان قرار دارند.

هرچند پولیس بغلان طالبان را مسوول حمله بر این موسسه ماین‌پاکی عنوان کرده است، اما گروه طالبان دست داشتن در این رویداد را رد کرده اند.

موسسه ماین‌پاکی "هلوترست" نیز این رویداد را تایید کرده و گفته است که در این حمله ۱۰ تن از کارمندان این اداره کشته و ۱۶ تن دیگر زخمی شدند.

این موسسه در اعلامیه‌ای با نکوهش این حمله گفته است که قربانیان برای نجات زندگی افراد کار می‌کردند.

بر اساس گزارش‌ها، موسسه ماین‌پاکی هلوترست، از ۳۰ سال به این‌سو در افغانستان فعالیت دارد و شمار کارمندان آن به بیشتر از سه‌هزار نفر می‌رسد.

حکومت افغانستان و ملل متحد با نشر اعلامیه‌های جداگانه این حمله را محکوم کرده اند.

XS
SM
MD
LG