لینک های دسترسی

Breaking News

مردی که چهار یهودی را به خاطر رهایی یک داکتر پاکستانی گروگان گرفته بود کشته شد


موتر پولیس کولیویل ایالت تکزاس
موتر پولیس کولیویل ایالت تکزاس

پولیس در ایالت تکزاس ایالات متحده می‌گوید که مردی که در یک کنیسهٔ یهودیان چهار نفر را گروگان گرفته و خواهان رهایی عافیه صدیقی بود، کشته شد.

عافیه صدیقی ۴۹ ساله،‌ که به همکاری با شبکه القاعده مظنون است، به اتهام تلاش برای کشتن عساکر امریکایی در افغانستان درسال ۲۰۱۰ به ۸۶ سال زندان محکوم شده و در یک زندان فدرال درایالت تکزاس نگهداری می‌شود.

این دانشمند پاکستانی در سال ۲۰۰۸ پس از آنکه در پایگاه نظامی در افغانستان به گلوله باری پرداخت، بازداشت شد.

ویدیو‌های نشر شده از یک شبکهٔ تلویزیونی محلی بیرون شدن گروگانان و باقی ماندن مرد مسلح را در داخل کنیسه نشان داد. سپس از آن صدای فیر و انفجار نیز در داخل کنیسه شنیده شد.

سخنگویان پولیس و ادارهٔ تحقیقاتی فدرال گفتند که حمله کننده به ضرب گلوله کشته شد، اما در مورد هویت او معلومات بیشتر ارایه نکردند.

مقامات گفتند که تحقیقات در این مورد جریان دارد.

بر اساس معلومات مقامات محلی، این مرد خواستار رهایی عافیه صدیقی شده و براساس برخی گزارش‌ها می‌خواست با او صحبت نیز کند.

این نخستین بار نیست برای رهایی این داکتر پاکستانی تلاش صورت می‌گیرد.

پیش از این، ایمن الظواهری، رهبر شبکهٔ القاعده، تحریک طالبان پاکستان و بر اساس گزارش مجلهٔ فارن پالیسی، حتی حکومت پاکستان نیز به رهایی عافیه صدیقی تلاش کرده بودند.

به اساس معلومات وزارت عدلیه ایالات متحده امریکا، در سال ۲۰۰۸ از نزد این شهروند پاکستان، معلومات در مورد طرح حمله بر چندین نقطه در شهر نیویارک، به شمول امپایرستیت بلدنگ اسناد و شواهد بدست آمده بود.

عافیه صدیقی به تاریخ دوم ماه مارچ سال ۱۹۷۲ میلادی درشهرکراچی پاکستان تولد شده و در ایالت ماساچوستس امریکا در انستتیوت تکنالوژی ماساچوستس و یک پوهنتون دیگر تا مقطع دکتورا تحصیل کرده است.

XS
SM
MD
LG