لینک های دسترسی

Breaking News

شورای امنیت افغانستان: طالبان به کشتار مردم بی‌گناه ادامه می‌دهد


شورای امنیت ملی افغانستان از ادامه خشونت‌های طالبان در این کشور ابراز نگرانی کرده و گفته است که در یک هفته گذشته، ۶۸ غیرنظامی قربانی حملات این گروه شده اند.

جاوید فیصل، سخنگوی این شورا روز شنبه ۱۱ جولای (۲۱ سرطان) در یک تویت نوشت که طالبان در یک هفته گذشته در ۱۶ ولایت، بشمول کودکان و زنان، ۲۳ غیرنظامی را کشته و ۴۵ تن دیگر را زخمی کرده اند.

او نوشته است که حملات خشونت‌بار طالبان اعتماد شکنند به نیت این گروه را بدتر می‌سازد.

بر اساس معلومات شورای امنیت ملی افغانستان، ولایت‌های پکتیکا، تخار و ننگرهار، بیشترین تلفات غیرنظامیان را از سوی طالبان داشته اند.

در خبرنامه این شورا آمده است: "خشونت یکی از موارد مهمی است که دولت افغانستان همواره بر توقف آن تاکید می‌ورزد؛ اما گروه طالبان خواست همه طرف‌ها و مردم افغانستان را نادیده گرفته و به کشتار مردم بی‌گناه ادامه می‌دهند."

تداوم خشونت‌ها از سوی طالبان در حالی صورت می‌گیرد که حکومت افغانستان در هفته گذشته، میزبان دو نشست بین‌المللی و یک نشست سه جانبه در بارۀ صلح این کشور بود.

بر اساس معلومات وزارت خارجۀ افغانستان در این نشست‌ها، شرکت‌کنندگان با نکوهش خشونت‌های طالبان، بر کاهش بی‌درنگ آن تاکید کردند و از طالبان خواستند که برای آغاز مذاکرات مستقیم صلح، اقدامات لازم را انجام دهند.

پیش از این، ملل متحد، اتحادیهٔ اروپا، مقامات امریکایی، سازمان همکاری‌های اسلامی و سایر کشورها خشونت‌های طالبان را "غیرقابل پذیرش" خوانده و خواهان کاهش آن شده اند.

هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) از افزایش "حملات عمدی" بر غیرنظامیان در این کشور ابراز نگرانی کرده و افزوده است که همزمان با آغاز مذاکرات بین‌الافغانی طرف‌های درگیر در این کشور باید به خشونت‌ها پایان دهند.

به گفته یوناما در شش ماه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی، بیش از ۸۰۰ غیرنظامی قربانی "حملات عمدی" در افغانستان شده اند.

ملل متحد ۵۰ در صد از این تلفات را به طالبان نسبت داده است.

XS
SM
MD
LG