لینک های دسترسی

Breaking News

رقم مرگ بیماران کووید۱۹ در افغانستان از مرز ۲۰۰ گذشت


وزارت صحت عامۀ افغانستان از سیر صعودی گراف مبتلایان کروناویروس در این کشور خبر داده و می‌گوید که تنها روز گذشته، ۵۴۲ واقعۀ مثبت این ویروس در ۱۸ ولایت ثبت شده است.

فیروزالدین فیروز، وزیر صحت این کشور روز جمعه ۲۲ می (دوم جوزا) به خبرنگاران گفت که شمار مجموعی مبتلایان کروناویروس در افغانستان به ۹۲۱۶ نفر رسیده است.

آقای فیروز همچنان گفت که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ فرد مبتلا به کروناویروس جان‌های شان را از دست داده اند که با این حساب شمار مرگ و میر ناشی از این ویروس در افغانستان به ۲۰۵ مورد رسیده است.

آقای فیروز افزود: "رابطه مستقیم بین افزایش واقعات و عدم رعایت شرایط وضع شده از سوی شهروندان کشور وجود دارد. اگر توصیه‌ها را مراعات نکنیم زمنیۀ ابتلا به خود ما، خانوادهٔ‌ ما و تمام مردم بیشتر است."

وزیر صحت افزود که همزمان با گسترش شیوع کروناویروس، قرار است حکومت افغانستان ۳۰ هزار بستر را برای بیماران کووید۱۹ در سراسر این کشور آماده کند.

آقای فیروز همچنان گفت که تا اکنون ۱۸ هزار بستر در ۱۶ ولایت آماده شده است.

به گفته وزیر صحت عامۀ افغانستان در حال حاضر بیش از ۸۰۰ بیمار کووید۱۹ در سراسر افغانستان تحت درمان قرار دارند.

کروناویروس در دسمبر سال گذشته از شهر ووهان، مرکز ولایت هوبی چین، منشا گرفت و تا کنون در ۱۸۷ کشور و قلمرو جهان به همه‌گیری مرگبار صحی مبدل شده است.

بر اساس آماری که پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده ارایه کرده است، تا صبح جمعه ۲۲ می (دوم جوزا) مرگ و میر ناشی از این بیماری در جهان به بیش از ۳۳۳ هزار نفر و مبتلایان آن به بیش از پنج میلیون نفر رسیده است.

XS
SM
MD
LG