لینک های دسترسی

Breaking News

اتحادیۀ اروپا با کودکان افغان ۴۰ میلیون یورو کمک کرد


صندوق وجهی سازمان ملل متحد برای کودکان (یونیسف) از کمک ۴۰ میلیون یورویی اتحادیۀ اروپا برای رسیدگی به مشکلات کودکان در افغانستان خبر داد.

یونیسف روز یکشنبه سوم جولای (۱۲ سرطان) در خبرنامه‌ای گفت که ۲۵ میلیون این کمک برای تهیۀ و طبیق واکسین پولیو و ۱۵ میلیون یورو آن در بخش حمایت از کودکان در این کشور به مصرف خواهد رسید.

قرار است این پول توسط صندوق وجهی سازمان ملل متحد برای اطفال و سازمان جهانی صحت در افغانستان به مصرف برسد. به گفتۀ یونیسف، ملل متحد به تلاش‌هایش در راستای حفاظت از کودکان مهاجر افغان نیز ادامه خواهد داد.

بر اساس برنامۀ یونسیف و سازمان جهانی صحت، قرار است تمامی کودکانی که در مرزهای افغانستان تردد می‌کنند، نیز واکسین پولیو را دریافت کنند.

یونیسف با ابراز نگرانی گفته است که با بدتر شدن وضعیت اقتصادی در افغانستان، کودکان در سراسر این کشور با خشونت‌ و سایر تهدیدها مواجه اند. ملل متحد افزوده که این کودکان برای زنده ماندن تصمیم‌های ناامیدکنندۀ گرفته و حتا برخی از آن‌ها سفرهای خطرناک به خارج از افغانستان را انتخاب کرده اند.

اندریاس فون براندت، سفیر اتحادیۀ اروپا برای افغانستان، سفر کودکان به خارج از این کشور را خطرناک عنوان کرده و گفته است که بسیاری این کودکان در معرض خطر "خشونت و سوءاستفاده" قرار می‌گیرند.

در این حال، محمد اگ ایویا، نماینده یونیسف برای افغانستان، این دو بسته کمکی اتحادیۀ اروپا برای رسیدگی به مشکلات کودکان در این کشور را مهم عنوان کرده و گفته است: "این بودجه به یونیسف و سازمان جهانی صحت اجازه می‌دهد تلاش‌های واکسیناسیون فلج کودکان را تقویت کنند تا اطمینان حاصل شود که همۀ کودکان در افغانستان و کسانی که از نقاط مرزی تردد می‌کنند، واکسین می‌شوند."

نمایندۀ یونیسف در افغانستان همچنین گفته که از ماه می سال گذشته تا اپریل ۲۰۲۲ میلادی، ۳۳.۵ میلیون دوز واکسین فلج کودکان را در افغانستان تهیه کرده است که در این مدت میلیون‌ها کودک واکسین پولیو را دریافت کرده اند.

XS
SM
MD
LG