لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش افغانستان برای مبارزه با پولیو؛ کمپاین فرعی محو پولیو آغاز می‌شود


وزارت صحت افغانستان با همکاری سازمان جهانی صحت و صندوق وجهی ملل متحد برای اطفال، آخرین دور کمپاین فرعی پولیو را برای تطبیق واکسین به ۵.۹ میلیون کودک کمتر از پنج سال، فردا دوشنبه آغاز می‌کند.

این وزارت امروز یکشنبه ۱۵ دسمبر (۲۴ قوس) در خبرنامه‌ای گفته است که در این دور ۱۹۸ ولسوالی در ۲۱ ولایت تحت پوشش این کمپاین دو مرحله‌ای قرار خواهد گرفت.

تمرکز بیشتر این کمپاین حوزه جنوب افغانستان است؛ ولایاتی که بیشترین آمار واقعات مثبت پولیو در آنجا ثبت شده است.

فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه افغانستان گفت: "با وصفی که وزارت صحت عامه به همکاری شرکای صحی خود، مبارزه جدی را برای امحای کامل این مرض به پیش می‌برد؛ اما چالش‌های امنیتی و عدم دسترسی به تمام اطفال در هر دور کمپاین، سبب شده است که تا اکنون به این هدف نایل نگردیم".

آقای فیروز از مردم و طرف‌های درگیر جنگ در افغانستان خواست که زمینه را برای تطبیق واکسین پولیو برای کودکان کمتر از پنج سال فراهم کنند؛ چون به گفته‌ی وی، تنها راه مبارزه و محو این بیماری "تطبیق واکسین به کودکان است".

وزیر صحت افغانستان از مردم خواست که در جریان کمپاین واکسین، کودکان شان را برای واکسین به مراکز صحی یا نزد تیم‌های سیار ببرند.

این در حالی است که در جریان سال روان میلادی، ۲۴ واقعه مثبت پولیو در افغانستان ثبت شده است.

ارزگان با ثبت نه واقعه در صدر جدول قرار دارد. موارد دیگر، پنج واقعه در هلمند، چهار واقعه در قندهار، دو واقعه در پکتیکا و چهار واقعه دیگر در ننگرهار، کنر، بادغیس و بغلان ثبت شده است.

XS
SM
MD
LG