لینک های دسترسی

Breaking News

اندرابی: تا ۲۰۲۴ رقم زنان در صفوف پولیس به ده‌هزار نفر می‌رسد


وزیر داخلۀ افغانستان می‌گوید که برای رسیدگی به قضایای زنان، حضور پولیس زن در تشکیلات این وزارت لازمی است و تا اکنون آمار پولیس زن به ۴۰۰۰ نفر می‌رسد.

مسعود اندرابی، روز سه شنبه دوم مارچ (۱۲ حوت) در برنامۀ حسابدهی دولت به ملت گفت که سند "برنامۀ نیروهای پولیس ۲۰۲۴" با شرکای بین‌المللی شریک شده و اکنون این وزارت در حال تدوین راهکارهای تطبیقی آن است.

وزیر داخلۀ افغانستان گفت: "انکشاف تعداد خانم‌ها در پولیس تا ۲۰۲۴ به ده‌هزار تنها یک رقم ده‌هزار نیست، بلکه سطح دانش، ظرفیت و رول این‌ها در پولیس و بهبود وضعیت آن‌ها در پولیس و آوردن خانم‌ها در رده‌های میانه و بالایی پولیس به خاطر رسیدگی بهتر و ظرفیت بالا شامل این برنامه می‌باشد."

آمار وزارت داخلۀ افغانستان نشان می‌دهد که از مجموع ۱۲۱هزار و ۶۷ نفر در تشکیلات نظامی این وزارت، ۱۱۳هزار و ۵۲ مردان و سه‌هزار و ۳۹۰ زنان اند.

همچنان در بخش خدمات ملکی این وزارت ۹۷۴ کارمند مرد و ۴۰ کارمند زن مصروف کار اند.

بر اساس معلومات وزارت داخلۀ افغانستان از جمله سه‌هزار و ۳۹۰ تن از زنان در صفوف پولیس، یک‌هزار و ۶۲۱ نفر آن‌ها در کابل و متباقی در ولایات ایفای وظیفه می‌کنند.

وزارت داخلۀ افغانستان گفته است که ایجاد فضای مصوون و قابل اعتماد لازم برای جذب زنان در صفوف پولیس در اولویت این وزارت قرار دارد و با توجه به شرایط امنیتی، امتیازات مادی و معنوی برای زنانی که جذب پولیس می‌شوند، در نظر گرفته شده است.

XS
SM
MD
LG