لینک های دسترسی

Breaking News

نخستین گروه زایرین افغان از کابل عازم عربستان سعودی شد


مقام‌های حکومت طالبان از نخستین پرواز زایرین از میدان هوایی بین‌المللی کابل به عربستان سعودی خبر داده اند.

وزارت ارشاد، حج و اوقاف حکومت طالبان می‌گوید که نخستین گروه حجاج افغان صبح روز یکشنبه ۱۲ جون (۲۲ جوزا) کابل را به مقصد عربستان سعودی ترک کردند.

این وزارت افزوده است که انتقال حجاج به هدف اشتراک در مراسم حج از زون مرکز آغاز شده و این روند در روزهای آینده از تمام زون‌ها ادامه خواهد یافت.

به گفتۀ این وزارت در این پرواز افزون بر حجاج، مقام‌های طالبان و کارمندان وزارت ارشاد، حج و اوقاف موظف در کمیته‌های کاری نیز حضور دارند.

عبدالسلام حنفی، معاون دوم رییس‌ الوزرا طالبان گفت که امسال بیش از ۱۳هزار نفر از افغانستان در مراسم حج اشتراک خواهند کرد.

آقای حنفی افزود که تمام آمادگی‌ها برای انتقال، ادای مناسک حج و برگشت حجاج افغان در افغانستان و عربستان سعودی گرفته شده است.

فضل‌ محمد حسینی، رییس روابط عامه و سخنگوی این وزارت به تاریخ ۲۴ می (سوم جوزا) به صدای امریکا گفت که تمام آمادگی را برای انتقال زایرین به عربستان سعودی گرفته اند.

پس از دو سال وقفه به دلیل شیوع کروناویروس، عربستان سعودی امسال برای زایرین افغانستان سهمیه داده است.

آقای حسینی گفت که طی دو سال گذشته، ۸۶هزار افغان برای ادای مراسم حج در این وزارت ثبت‌نام کرده اند. به گفتهٔ سخنگوی وزارت ارشاد، حج و اوقاف حکومت طالبان، امسال نوبت زایرینی است که نام‌های شان در صدر فهرست منتظرین قرار دارد.

بر اساس اعلام وزارت حج و عمرهٔ عربستان سعودی، امسال یک میلیون زایر از داخل و خارج این کشور می‌توانند در مراسم حج اشتراک کنند. این وزارت ماه گذشته گفته بود که تمام اقدامات احتیاطی بهداشتی رعایت خواهد شد و زایرین کشورهای خارجی باید آزمایش منفی کووید۱۹ را ارایه کنند.

XS
SM
MD
LG