لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان: امروز صدها زندانی افغان از زندان کراچی پاکستان آزاد می‌شوند


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

سفارت افغانستان در اسلام‌آباد می‌گوید که قرار است بیش از ۵۰۰ زندانی افغان از زندان کراچی پاکستان آزاد و به کشور منتقل شوند.

این سفارت که تحت رهبری حکومت طالبان قرار دارد، روز هفتم جنوری (۱۷ جدی) در صفحه تویترش نوشت که ۵۴ زن و ۹۷ کودک در میان این زندانیان هستند.

این سفارت افزود: "در نتیجه تلاش‌های سفارت افغانستان در اسلام‌آباد و سرقنسولگری این کشور در کراچی، ۵۲۴ افغان شامل ۵۴ زن و ۹۷ کودک از زندان‌ کراچی عنقریب آزاد خواهند شد و به وطن خود اعزام می‌شوند."

حکومت طالبان هفته گذشته اعلام کرد که آن شمار زندانیان افغان که از زندان کراچی آزاد می‌شوند، با هزینۀ مالی طالبان به کشورشان منتقل خواهند شد.

سفارت افغانستان در اسلام آباد پیشتر گفته بود که حدود ۱۵۰۰ مهاجر افغان که مدارک قانونی ندارند، در پاکستان زندانی هستند و تلاش برای رهایی آنها ادامه دارد.

این سفارت در اعلامیه‌ای به تاریخ ۱۸ دسمبر گفت که از جمله دوهزار مهاجر افغان زندانی در پاکستان، بیش از ۵۰۰ نفر در سه ماه گذشته آزاد شده اند.

پیش از این یک افسر زندان در کراچی پاکستان گفته بود که به زودی روند اعزام زندانیان افغان از پاکستان به افغانستان آغاز خواهد شد.

شیبا شاه، یکی از افسران زندان زنان کراچی تعداد زندانیان افغان در زندان‌های کراچی را ۱۲۹ زن و ۱۷۸ کودک ذکر کرد و گفت که قرار است در هفته اول جنوری ۵۹ زندانی زن به کشورشان انتقال شوند.

بر اساس معلومات مقامات پاکستانی، پولیس این کشور طی یک سلسله عملیات، حداقل ۱۲۰۰ افغان را به دلیل نداشتن مدارک قانونی و ویزه در مناطق مختلف پاکستان بازداشت و زندانی کرده است.

آمار سازمان کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان نشان می‌دهد که در حال حاضر حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار مهاجر قانونی افغان در پاکستان زندگی می‌کنند، اما تخمین زده می‌شود که صدها هزار مهاجر غیرقانونی افغان در پاکستان به سر ببرند.

XS
SM
MD
LG