لینک های دسترسی

Breaking News

ملل متحد به زلزله‌زدگان افغانستان ده میلیون دالر کمک می‌کند


به سلسلهٔ کمک با آسیب‌دیدگان زلزلهٔ مرگبار در جنوب‌شرق افغانستان، سازمان ملل متحد کمک ده میلیون دالری بشردوستانهٔ اضطراری را برای زلزله‌زدگان اعلام کرد.

مارتین گریفیتس، معاون سرمنشی سازمان ملل متحد در امور هماهنگی کمک‌های بشری، روز شنبه ۲۵ جون (چهارم سرطان) در حساب تویتر خود نوشت که این کمک نقدی ده میلیون دالری از طریق صندوق اضطراری سازمان ملل متحد (UNCERF) به زلزله‌زدگان افغانستان ارسال خواهد شد.

آقای گریفیتس افزوده است که در زلزلهٔ اخیر در افغانستان، ده‌ها تن جان باخته، شماری زخمی شده و شمار زیادی بی خانه شده اند است.

از سوی دیگر، لیز تراس، وزیر خارجهٔ بریتانیا، نیز کمک ۲.۵ میلیون پوندی (۳.۷ میلیون دالر) کشورش را به زلزله‌زدگان افغان اعلام کرده است.

پیش از این اتحادیه اروپا نیز کمک یک میلیون یورو را به زلزله‌زدگان ولایت‌های پکتیکا و خوست افغانستان اعلام کرده بود.

این در حالی است که کمپاین‌ها و تلاش‌های جمع‌آوری کمک به زلزله‌ زدگان در داخل و خارج از افغانستان افزایش یافته است.

بر اساس معلومات حکومت طالبان، تا اکنون کمک‌های خوراکی و غیرخوراکی ایران، قطر، امارات متحده عربی، پاکستان، اوزبیکستان و ترکمنستان به افغانستان رسیده اند.

چین نیز اعلام کرده است که به ارزش ۷.۵ میلیون دالر به افغانستان کمک می‌کند. وانگ وین‌بن، سخنگوی وزارت امور خارجهٔ این کشور، گفته است که این کمک‌ در یک طیارهٔ چارتر روز دوشنبه به افغانستان ارسال خواهد شد.

او گفت: "حکومت چین تصمیم گرفت کمک‌های بشردوستانه اضطراری به ارزش ۵۰ میلیون ین را به افغانستان فراهم کند که شامل ترپال، کمپل، بستر و سایر لوازم مورد نیاز فوری می‌شود."

این در حالی است که برنامه جهانی غذا، صندوق وجهی ملل متحد برای اطفال، سازمان بین‌المللی مهاجرت و برخی نهادهای داخلی و خارجی نیز برای کمک به زلزله‌ زدگان پکتیکا و خوست شتافته و کمک‌های اضطراری را به آسیب‌دیدگان فراهم کرده اند.

بر اساس گزارش اخیر سازمان ملل متحد، در نتیجۀ زلزله هفته گذشته، ۱۰۳۲ تن جان باختند و ۱۶۴۳ تن دیگر زخمی شده اند.

XS
SM
MD
LG