لینک های دسترسی

Breaking News

۳۵ نفر به اثر بیماری تنفسی در بدخشان جان باخته اند-مقام‌ها


ریاست صحت عامه ولایت بدخشان در شمالشرق افغانستان می‌گوید که ۳۵ نفر به شمول کودکان، زنان و مردان از سبب بیماری طرق‌تنفسی (سینه ‌بغل) در این ولایت جان باخته اند.

داکتر نور خاوری رییس صحت بدخشان روز شنبه ۱۵ فبروری (۲۶ دلو) به صدای امریکا گفت این افراد در جریان سه ماه گذشته در ولسوالی واخان این ولایت جان‌های شان را از دست داده اند.

آقای خاوری افزود که از این میان، ۱۵ تن آنان کودکان اند که به دلیل بیماری‌های سوتغذی، طرق تنفسی و سردی هوا جان باخته اند.

رییس صحت عامه ولایت بدخشان افزود که چهار تیم صحی را برای جلوگیری از این بیماری به ولسوالی واخان این ولایت فرستاده اند.

پیش از این شورای ولایتی بدخشان از یک بیماری ناشناخته در ولسوالی یمگان این ولایت خبر داده و گفته بود که این بیماری جان دستکم ۱۰ نفر را گرفته است.

اما وزارت صحت عامه افغانستان گزارش‌ها در مورد شیوع بیماری ناشناخته را در بدخشان رد کرد و گفت که مرگ این کودکان ناشی از بیماری‌های سیستم تنفسی (سینه بغل و سیاه سرفه) و سو تغذیه بوده است.

بدخشان یکی از ولایات سردسیر و صعب‌العبور افغانستان است و وزارت صحت قبل از آغاز فصل سرما این ولایت را از لحاظ ادویه اکمال کرده است.

این در حالی است که ریاست صحت عامه بدخشان، تیم‌های صحی را در پل‌ها و رهگذرهای عبوری با چین و تاجیکستان در آن ولایت گماشته است تا کسانی را که از این مسیرها وارد افغانستان می‌شوند، معاینه کنند تا جلو ورود کروناویروس را بگیرند.

XS
SM
MD
LG