لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس؛ استقرار تیم‌های صحی افغان در مرز با تاجیکستان و چین


مقام‌های افغان گفته اند که به دلیل جلوگیری از شیوع کروناویروس در ولایت بدخشان، تیم‌های صحی در مرزهای این ولایت با چین و تاجیکستان مستقر شده اند.

داکتر نور خاوری، رییس صحت عامه بدخشان روز چهارشنبه پنجم فبروری (۱۶ دلو) به صدای امریکا گفت که این تیم‌های در مسیرهای عبوری با چین و تاجیکستان در ولسوالی‌های اشکاشم، شغنان، نسی، خواهان و مایمی حضور دارند.

داکتر خاوری افزود که این تیم‌ها کسانیکه را که در این مسیر تردد می‌کنند، بررسی و معاینه می‌کنند. او گفت که اگر واقعۀ مثبت تثبیت شود، برای تداوی آن تدابیر جدی گرفته خواهد شد.

رییس صحت عامۀ بدخشان همچنین گفت که برنامه‌های آگاهی‌دهی در تمام مراکز صحی جریان دارد و برعلاوۀ آن با هماهنگی ریاست‌های معارف، ارشاد، حج و اوقاف و اطلاعات و فرهنگ، برنامه‌های آگاهی‌دهی در مساجد بدخشان جریان دارد.

پیش از این ریاست صحت عامه ولایت کندز نیز از آمادگی‌ها برای جلوگیری از شیوع کروناویروس در مرز این ولایت با تاجیکستان خبر داده بود.

وزارت صحت عامه افغانستان، مراکز ویژۀ صحی را برای رسیدگی به وضعیت بیماران احتمالی حامل این ویروس در کابل و ولایات آماده کرده است.

همچنان این وزارت از سفارت چین در کابل خواسته است که برای جلوگیری از شیوع کروناویروس، به نمایندگان شرکت‌های تجارتی و افغان‌هایی که در چین به سر می‌برند، اجازه سفر به افغانستان داده نشود.

کروناویروس تا کنون جان ۴۹۰ نفر را در چین گرفته و شمار مبتلایان به این ویروس در آن کشور به ۲۴ هزار و ۳۲۴ نفر رسیده است.

XS
SM
MD
LG