لینک های دسترسی

Breaking News

واکسین آزمایشی کروناویروس در امریکا؛ ۳۰ هزار نفر واکسین می‌شوند


نخستین واکسین آزمایشی کروناویروس در ایالات متحده، ماه آینده وارد مرحلۀ سوم آزمایش کلینیکی می‌شود تا ثابت کند که آیا واقعاً می‌تواند از بیماری کووید۱۹ جلوگیری کند یا خیر.

شرکت بایوتکنالوژی امریکایی مودرنا روز پنجشنبه ۱۰ جون (۲۱جوزا) اعلام کرد که مرحله سوم و نهایی آزمایش واکسین بیماری کووید۱۹ در ماه جولای بالای ۳۰ هزار داوطلب تطبیق خواهد شد.

این واکسین که توسط انستیتیوت ملی صحت ایالات متحده و شرکت مودرنا ساخته شده است، به دوز ۱۰۰ مایکروگرام به دواطلبان تطبیق خواهد شد.

شرکت مودرنا برای نخستین بار در اواخر ماه حوت سال گذشته، این واکسین را بر ۴۵ داوطلب تطبیق کرد.

پس از گذشت بیش از یک ماه، این شرکت با نشر اعلامیه‌ای گفت که در مرحلهٔ نخست، بدن تمامی اشتراک کنندگان در این آزمایش، انتی‌بادی تولید کرده است.

انتی‌بادی با ویروس‌هایی که داخل بدن می‌شود مبازره می‌کند، از انتشار آن و تولید مرض جلوگیری کرده و در نهایت ویروس را از بین می‌برد.

این شرکت برای ساختن واکسین از ستراتیژی RNA استفاده می‌کند که در این آزمایش کود جنیتیک کروناویروس مستقیماً به بیمار زرق می‌شود.

متخصصین می‌گویند که واکسین های RNA به ماده یا موادی نیاز دارند که از تجزیه و انشقاق محتویات فعال واکسین، جلوگیری کند.

کروناویروس برای نخستین بار در دسمبر ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری مرگبار جهانی مبدل شد.

بر بنیاد آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده تا صبح روز جمعه ۱۲ جون (۲۳ جوزا) این ویروس در سراسر جهان جان ۴۲۱ هزار و ۶۹۴ نفر را گرفته و بیش از هفت میلیون و ۵۲۶ نفر به آن مبتلا شده اند.

XS
SM
MD
LG