لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس در افغانستان؛ ثبت سه واقعه مشکوک در هرات


وزارت صحت عامه افغانستان از ثبت سه واقعه مشکوک کروناویروس در ولایت هرات خبر داده است.

وحیدالله مایار، مشاور مطبوعاتی وزارت صحت عامۀ افغانستان روز یکشنبه ۲۳ فبروری (چهارم حوت) به صدای امریکا گفت که این افراد تازه از شهر قم ایران به افغانستان برگشته اند.

آقای مایار افزود که نمونه‌های بیماری این افراد برای تشخیص به کابل منتقل شده و قرار است تا ۲۴ ساعت دیگر نتیجۀ آن روشن شود.

او افزود که تا اکنون مبتلا بودن این افراد به کروناویروس قطعی نیست و اگر واقعه مثبت این ویروس در نمونه‌های این افراد شناسایی شد، نتیجۀ آن را با مردم شریک خواهند کرد.

در همین حال، غفور لیوال، سفیر افغانستان در تهران از شهروندان افغانستان در ایران خواسته است که رهنمود‌های رسانه‌های آن کشور را برای وقایه و چگونگی انتقال به شفاخانه‌ها مد نظر گیرند.

او در یک پیام تصویری که در صفحه فیسبوک سفارت افغانستان در تهران منشر شده گفته است: "از شما خواهشمندم این رهنمود‌ها را جدی پنداشته و مواردی همچون دوری از تجمعات غیرضروری، حضور در مکان‌های عمومی، دست ندادن، روبوسی نکردن، شست‌وشوی مداوم دست‌ها و رعایت بهداشت فردی را مراعات نمایید."

آقای لیوال افزوده است در صورت مشاهدۀ واقعه کروناویروس به گونۀ عاجل به شفاخانه‌ مراجعه کنند.

پس از چین، ایران دومین کشوری در هم‌جواری افغانستان است که بیشترین آمار تلفات کروناویروس در آنجا ثبت شده است.

مقام‌های ایرانی گفته اند که تا روز یکشنبه ۲۳ فبروری هشت نفر در ایران در اثر ابتلا به کروناویروس درگذشته و حدود ۴۳ نفر دیگر در آن کشور به این ویروس مبتلا شده اند.

کروناویروس که اواخر سال گذشتۀ میلادی از شهر ووهان چین منشا گرفت، تا کنون منجر به مرگ بیش از ۲۴۰۰ نفر در چین شده و کم و بیش ۸۰ هزار نفر دیگر در سرتاسر جهان به بیماری ناشی از این ویروس مبتلا شده اند.

XS
SM
MD
LG