لینک های دسترسی

Breaking News

معلومات تازۀ امنیت ملی در مورد دو عضو دستگیرشدۀ داعش


ریاست امنیت ملی افغانستان گفته است که دو عضو خارجی داعش نیز هنگام دستگیری اسلم فاروقی، رهبر شاخۀ خراسان آن گروه بازداشت شده اند.

ریاست امنیت ملی افغانستان امروز یکشنبه ۱۲ اپریل (۲۴ حمل) با نشر اعلامیه‌ای از این اتباع خارجی داعش محمد تنویر بنگله‌دیشی و علی محمد پاکستانی نام برده است.

امنیت ملی افغانستان گفته است که محمد تنویر تبعۀ بنگله‌دیش، مسوول تکنالوژی و مخابراتی داعش و مسوول جلب و جذب جنگجویان خارجی داعش است.

اعلامیه اگفته است: "محمد تنویر مسوولیت تکنالوژی و مخابرات داعش را به دوش داشت؛ او با استفاده از تکنالوژی زمینۀ مکالمات محرمانۀ فرماندهان و مسوولان داعش را فراهم می‌کرد و در عین حال جلب و جذب جنگجویان خارجی را به صفوف داعش به کمک تکنالوژی مدیریت می‌کرد.

ریاست امنیت ملی افغانستان افزوده است که علی محمد پاکستانی مسوولیت اکمالات داعش را به دوش داشته و در روند انتقال کمک‌های خارجی به داعش نقش مهم بازی می‌کرد.

اعلامیه گفته است که علی محمد باشندۀ اصلی اسلام‌آباد پاکستان است.

ریاست امنیت ملی افغانستان افزوده که از این افراد تحقیقات جریان دارد که جزییات بعداً با مردم شریک خواهد شد.

حکومت افغانستان، هفتۀ گذشته خبر داد که عبدالله اورکزی مشهور به اسلم فاروقی، رهبر شاخۀ خراسان داعش در جنوب آن کشور بازداشت شده است.

پس از آن وزارت خارجۀ پاکستان از حکومت افغانستان خواست که اسلم فاروقی را به آن کشور بسپارد؛ اما حکومت افغانستان این خواست پاکستان را رد کرد.

وزارت خارجۀ افغانستان گفت که از آنجاییکه قرارداد استرداد متهمین و مجرمین میان افغانستان و پاکستان موجود نیست، با اسلم فاروقی بر اساس قوانین افغانستان برخورد خواهد شد.

XS
SM
MD
LG