لینک های دسترسی

Breaking News

وقوع دو انفجار در کابل؛ یک کشته و شش زخمی


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقام‌های امنیتی می‌گویند که در نتیجۀ وقوع دو انفجار در شهر کابل، یک منسوب پولیس کشته و شش غیر نظامی زخمی شده اند.

انفجار نخست صبح روز شنبه ششم فبروری (۱۸ دلو) در ساحۀ "باغ‌قاضی" از مربوطات حوزۀ اول و انفجار دومی در مربوطات ناحیه یازدهم شهر کابل رخ داد.

فردوس فرامرز، سخنگوی پولیس کابل به خبرنگاران گفت که انفجار نخست در یک دوکان رخ داده و تا اکنون نوعیت آن مشخص نیست. آقای فرامرز افزود که در این انفجار، شش غیرنظامی، به شمول سه تن از هندوباوران افغان زخمی شده اند.

بر اساس گزارش‌ها این انفجار در دوکان یکی از هندوهای افغان صورت گرفته است.

آقای فرامرز همچنان گفت که در انفجار گولایی حصه اول خیرخانه، یک موتر نظامی نوع "رنجر" هدف ماین مقناطیسی قرار گرفت که در آن، یک منسوب پولیس کشته شد.

سخنگوی پولیس کابل همچنان گفت که تیم‌های بررسی به محل رویدادها رسیده و تحقیقات جریان دارد.

تا اکنون مسوولیت این انفجارها را فرد و یا گروهی بر عهده نگرفته است.

در روزهای اخیر کابل گواه چندین انفجار ماین بود که در این رویدادها، بیش از پنج نفر، به شمول رییس شورای مرکزی جمعیت اصلاح کشته و بیش از ۱۰ تن دیگر زخمی شده اند.

پیش از این کمیسیون حقوق‌بشر افغانستان تداوم این انفجارها و به ویژه حمله بر غیرنظامیان را "مصداق‌های آشکار جنایت جنگی و جرایم ضد بشری" در این کشور عنوان کرده و خواهان توقف این رویدادها شده بود.

این کمیسیون همچنان از حکومت افغانستان خواست که باید اقدامات جدی را برای تامین امنیت مردم روی دست گرفته و از وقوع انفجار در شهرها جلوگیری گیری کند.

این درحالی است که اتحادیهٔ جهانی علمای مسلمان گفته است که این حملات در مخالفت با آموزه‌های اسلامی قرار داشته و باید متوقف شود.

XS
SM
MD
LG