لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ از ' تصمیم حمله بر تاسیسات ایران' منصرف شد


بر بنیاد گزارش برخی رسانه‌ها دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده در واکنش به سرنگونی یک طیاره بدون سرنشین امریکایی، به نیروهای این کشور دستور داده بود تا برخی از تاسیسات ایران را هدف قرار دهند.

خبرگزاری اسوشیتد پرس و روزنامه نیویارک تایمز گزارش داده اند که قرار بود این حمله صبح وقت روز جمعه انجام شود؛ اما آقای ترمپ دیروز پنجشنبه (۲۰ جون) ناگهان از این اقدام نظامی علیه ایران منصرف شده است.

هنوز دلیل لغو این دستور آقای ترمپ روشن نشده و نیز قصر سفید و وزارت دفاع ایالات متحده در این باره واکنش نشان نداده اند.

روزنامه نیویارک تایمز روز جمعه ۲۱ جون (اول سرطان) گزارش داده مقام‌های نظامی و دیپلوماتیک ایالات متحده پس از بحث و رایزنی‌های زیاد در قصر سفید انتظار حمله نظامی بر ایران را داشته اند.

این روزنامه به نقل از برخی منابع و به ویژه مقام‌های بلندپایه امریکا نگاشته است که قرار بود در این حمله شماری از مراکز نظامی ایران به شمول سیستم‌های رادار و دفاع ضد موشکی ایران آماج قرار گیرند.

این منابع به نیویارک تایمز همچنان گفته اند که برای جلوگیری از تلفات بر نظامیان و کارمندان غیرنظامی دولت ایران، قرار بود این حملات پیش از طلوع آفتاب انجام شود.

ممنوعیت پرواز طیاره‌های امریکایی از فضای ایران

در همین حال، سازمان هوانوردی ایالات متحده پرواز طیاره‌های امریکایی بر فراز آب‌های ایرانبه ویژه در خلیج فارس و تنگه هرمز را ممنوع اعلام کرده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که این سازمان پس از افزایش تنش میان ایالات متحده و ایران و نیز پس از سرنگونی یک طیاره بدون سرنشین توسط سپاه پاسداران این فرمان اضطراری را صادر کرد.

سازمان هوانوردی امریکا اعلام کرده است که طیاره بدون سرنشین ایالات متحده زمانی که مورد هدف قرار گرفت که در فاصله ۸۳ کیلومتری از محل حادثه قرار داشته است.

XS
SM
MD
LG