لینک های دسترسی

Breaking News

انتقاد ترمپ از تحقیقات در مورد دخالت روسیه در انتخابات امریکا


دونالد ترمپ، رئیس جمهوری ایالات متحدۀ امریکا، گفته است که تحقیقات در مورد ارتباط میان ستاد انتخاباتی وی و روسیه "به سرعت اعتبار خود را از دست می‌دهد".

آقای ترمپ صبح دوشنبه در تویت های پیاپی تحقیقات کمیسیون ویژه به رهبری رابرت میولر، رئیس پیشین اف بی آی، را در پیوند با این قضیه دست کم گرفته است.

آقای ترمپ نگاشته است که این تیم تحقیقاتی که "۱۳ دموکرات خشمگین" در آن سرگرم کار اند، عمداً تحقیقات را به درازا کشانده شده اند تا تاثیر منفی بر انتخابات میان دوره‌ای کانگرس ایالات متحده بر جا بگذارد، چیزی که به باوری دموکرات‌ها آن را می‌خواهند.

رئیس جمهوری در چندین مناسبت در مورد ارتباط دموکرات‌ها با تیم تحقیقاتی آقای میولر شکایت کرده است، با اینحال وزارت عدلیۀ امریکا این موضوع را نفی کرده است.

از سوی دیگر، راد روزنستاین، معاون وزارت عدلیۀ امریکا، که خود جمهوریخواه و هم حزبی آقای ترمپ است، رابرت میولر را برای رهبری این تحقیقات گماشته است.

روزنامۀ واشنگتن پست گزارش داده است که ۱۲ عضو تیم تحقیقاتی ۱۷ عضوی آقای میولر در گذشته به صفت دموکرات در انتخابات ثبت نام کرده اند و شش نفر آنان در انتخابات ۲۰۱۶ به سود هلری کلنتن، رقیب انتخاباتی آقای ترمپ، مساعدت و همکاری سیاسی کرده اند.

این در حالی است که وکیلان مدافع آقای ترمپ با تیم تحقیقاتی میولر سرگرم چانه زنی است که آیا رئیس جمهوری ترمپ به پرسش‌های اعضای این تیم جواب خواهد داد و تحت کدام شرایطی.

آقای میولر تهدید کرده است که ترمپ را جبراً برای استجواب در برابر هیات منصفه احضار خواهد کرد، هرچند وکیل مدافع رئیس جمهوری گفته است که آقای ترمپ با استفاده از حق قانونی اش می‎تواند چنین جلب یا احضارنامه را نادیده بگیرد.

با اینحال، اینکه آیا رئیس جمهوری ترمپ جبراً برای استجواب احضار شود یا خیر، در نهایت به رای و تصمیم محکمۀ عالی امریکا ربط می‌گیرد.

XS
SM
MD
LG