لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ روند تحقیقات روسیه را خاتمه ناپذیر و فاسد خواند


دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، بار دیگر تحقیقات در مورد مداخلۀ روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ٢٠١٦ امریکا و همدستی ممکن کمپاین انتخاباتی خود با مسکو را تقبیح و آن را یک روند " خاتمه ناپذیر و فاسد" عنوان کرد.

رئیس جمهور ترمپ به روز چهارشنبه، با نشر یک پیام در صفحۀ تویترش، همچنان هجوم ادارۀ تحقیقات فدرال یا اف.بی.آی را بر دفتر مایکل کوهن، وکیل مدافع شخصی خود "باور نکردنی" و "بد" توصیف کرد.

ادارۀ اف.بی.آی به روز دوشنبه خانه و دفتر وکیل شخصی رئیس جمهور ترمپ را تلاشی کرد. بر بنیاد گزارش ها، این تلاشی بر اساس دستور دفتر رابرت مولر، څارنوال ویژۀ وزارت عدلیه امریکا که مسؤل پیشبرد روند تحقیقات در مورد مداخلۀ روسیه میباشد، انجام یافت.

دونالد ترمپ با انتقاد تند از این اقدام رابرت مولر، تلاشی خانه و دفتر وکیل شخصی خود را مرحله جدید از بی عدالتی توصیف کرد.

رئیس جمهور ایالات متحده در حالی تحقیقات در مورد روسیه را بار دیگر تقبیح کرده که قصر سفید به روز سه شنبه در مورد برکنار ساختن رابرت مولر ابراز نظر کرد.

سارا هکبی سندرز، سخنگوی قصر سفید، در پاسخ به یک پرسش در مورد سرنوشت آقای مولر گفت که: "رئیس جمهور یقیناً به این باورست که او صلاحیت برکنار ساختن مولر را دارد."

قانونگذاران دموکرات با ابراز واکنش شدید در این مورد، هشدار داده اند که هیچ کس به شمول رئیس جمهور "بالاتر از قانون" عمل کرده نمیتواند.

سناتور چک شومر، رهبر حزب اقلیت در مجلس سنای کانگرس، گفته است که "ترمپ میگوید که تلاشی منزل و دفتر وکیل شخصی اش بی آبرویی است. من به رئیس جمهور میگویم که آقای رئیس جمهور، شما اشتباه میکنید. دخالت در روند تحقیقات بی آبرویی است. انچه مهم است حاکمیت قانون است. درین کشور هیچکس فراتر از قانون نیست حتی رئیس جمهور".

یک نظرسنجی تازه از سوی پوهنتون کوینییاک نشان داده که از میان هر ده امریکایی، هفت آن گفته اند که رئیس جمهور نباید رابرت مولر را از کارش برکنار کند.

ترمپ: روند تحقیقات روسیه را خاتمه ناپذیر و فاسد میخواند
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:12 0:00

XS
SM
MD
LG