لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: نتیجۀ گیری CIA مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات امریکا، "مضحک" است


دونالد ترمپ، رئیس جمهور منتخب امریکا، گزارش CIA را در مصاحبه ای با تلویزیون فاکس نیوز، "مسخره" خواند
دونالد ترمپ، رئیس جمهور منتخب امریکا، گزارش CIA را در مصاحبه ای با تلویزیون فاکس نیوز، "مسخره" خواند

دونالد ترمپ، رئیس جمهور منتخب امریکا، گفته است که گزارش و نتیجه گیری CIAدر مورد دخالت در انتخابات اخیر در امریکا بسیار گیچ کننده است و معلوم نیست که چه کسی در عقب تقلب است.

دونالد ترمپ، رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده، نتیجه گیری سازمان اطلاعات مرکزی یا سی آی ای مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات امریکا را "مضحک" عنوان کرد.

مقامات سی آی ای به این نتیجه رسیده اند که روسیه برای اثر گذاشتن در نتیجه انتخابات اخیر ریاست جمهوری امریکا به نفع آقای ترمپ "مداخله" کرده است.

آقای ترمپ روز یکشنبه در مصاحبه ای با شبکۀ تلویزیونی فاکس نیوز گفت که نشر چنین گزارش فقط یک بهانۀ دیگر برای هیلری کلنتن، رقیب وی در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، می باشد.

آقای ترمپ گفت "به این گزارش باور ندارم. اگر به آنچه که ‏‏CIA گفته نظری بی اندازید، بسیار گیچ کننده است. هیچ کسی نمی داند. آنان هیچ نمی دانند که روسیه، چین و کسی دیگری است. شاید کسی در بستر خود در یک محلی دیگر باشد".

حتی قبل از اظهار نظر آقای ترمپ در مورد نتیجه گیری ‏‏CIA، تیم انتقالی رئیس جمهور منتخب ایالات متحده، نتیجه گیری سازمان استخبارات مرکزی امریکا را محکوم کردند و گفتند که "آنان عین کسانی اند که گفته بودند صدام حسین سلاح تخریب جمعی دارد".

تیم انتقال آقای ترمپ همچنین گفته است که انتخابات پایان یافته است و "حال زمان آن است تا به پیش برویم و امریکا بار دیگر با عظمت سازیم".

قبل بر این، روزنامه واشنگتن پست گزارش داده بود که یک بررسی محرمانۀ سی آی ای به این نتیجه رسیده است که روسیه برای کمک به پیروز شدن دونالد ترمپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ مداخله کرده است. در جریان انتخابات، هیلری کلنتن، نامزد دموکرات، منتقد جدی روسیه بود.

بارک اوباما، رئيس جمهوری امريکا، روز جمعه از مقامات استخباراتی ایالات متحده خواست تا در مورد احتمال وقوع حملات سايبری و هک شدن ايميل های دموکرات ها در کنگره در جریان مبارزات انتخابات رياست جمهوری تحقيقات وسيعی را انجام دهند.

در جریان مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری ایالات متحده، آقای ترمپ نیز چندین بار ادعا کرد که سیستم انتخاباتی امریکا معروض به تقلب است.

XS
SM
MD
LG