لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ به حامیانش: روز سه‌شنبه بازداشت خواهم شد، اعتراض کنید


دونالد ترمپ، رییس‌جمهور پیشین ایالات متحده روز شنبه ۱۸ مارچ (۲۷ حوت) گفته است که انتظار دارد به دلیل ادعای مبنی بر پرداخت پول به ستورمی دانیلز، ستارۀ فلم های پورن (سکس) در سال ۲۰۱۶، روز سه شنبه بازداشت شود.

ترمپ در شبکه اجتماعی شخصی خود به نام Truth Social"" نوشته است: "نامزد پیشتاز جمهوری خواه و رییس جمهور پیشین ایالات متحده امریکا روز سه شنبه هفته آینده دستگیر خواهد شد." او از حامیان خود خواسته است "اعتراض کنید، ملت ما را پس بگیرید!"

این در حالی است که هیچ گونه اتهام جنایی علیه ترمپ از سوی مقامات تایید نشده است. اما گزارش‌های رسانه‌ها در چند روز گذشته حاکی از آن است که ادارات مجری قانون در شهر نیویارک در مورد ترتیبات امنیتی برای تسلیمی ترمپ، در صورت متهم شدن وی، بحث کرده‌اند.

اگر ترمپ متهم شود، اولین بار در تاریخ امریکا خواهد بود که یک رییس جمهور پیشین دستگیر می‌شود. این اتفاق همچنین بر کمپاین انتخاباتی او برای رقابت مجدد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ پیامدهای جدی خواهد داشت.

کیوین مک‌کارتی، رییس مجلس نمایندگان کانگرس از حزب جمهوری‌خواه امریکا با خشم واکنش نشان داده و سارنوالان نیویارک را به "انتقام گیری سیاسی" از ترمپ متهم کرده است. مک‌کارتی در تویتی متعهد شد که تحقیقاتی را در مورد این موضوع در کانگرس آغاز خواهد کرد.

اما ننسی پلوسی، رییس پیشین دموکرات مجلس نمایندگان پیام ترمپ را "مخاطره‌آمیز" خوانده و گفته است که این اقدام باعث ایجاد ناآرامی خواهد شد.

پلوسی که در زمان استیضاح ترمپ به دلیل تحریک شورش بر ساختمان کانگرس به تاریخ ششم جنوری ۲۰۲۱ رییس مجلس نمایندگان بود، افزود: "او نمی‌تواند از نقض قانون، بی احترامی به انتخابات ما و تحریک به خشونت پنهان شود."

تحقیقات کنونی که توسط الون برگ، سارنوال منهاتن نیویارک رهبری می‌شود، بر ۱۳۰ هزار دالر پرداخت شده به دانیلز بخاطر سکوتش در مورد داشتن رابطه با ترمپ تمرکز دارد.

ستورمی دانیلز که اسم اصلی وی ستیفینی کلیفورد است، گفته است که دونالد ترمپ قبل از انتخابات ۲۰۱۶، از طریق مایکل کوهن، وکیل مدافع پیشین خود به او ۱۳۰ هزار دالر حق‌السکوت پرداخته است.

ترمپ داشتن رابطه با دنیلز را رد کرده و گفته است که تحقیقات انگیزه سیاسی دارد.

وکیل ترمپ روز جمعه به شبکه سی‌ان‌بی‌سی گفت که موکلش در صورت متهم شدن، تسلیم می‌شود تا با اتهامات جنایی روبرو شود.

در تهیهٔ این مطلب از گزارش خبرگزارش فرانس پرس و بخش انگلسی صدای امریکا استفاده شده است.

XS
SM
MD
LG