لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: در صورت پیروزی در انتخابات در یک‌ماه با ایران معامله خواهم کرد


دونالد ترمپ، رییس‌جمهور ایالات متحدۀ امریکا گفته است که در صورت پیروز شدن در انتخابات ریاست جمهوری ماه نومبر در امریکا، طی یک ماه با ایران معامله خواهد کرد، اما توضیح نداد که این معامله چگونه خواهد بود.

آقای ترمپ ناوقت دوشنبه دهم اگست (۲۰ اسد) در یک کنفرانس خبری در بارۀ چین گفت: "بزرگترین آرزوی آنان در جهان این است که جو بایدن برنده شود، زیرا در آن حالت، آنان مالك اين كشور مى‌شوند. چین و کوریای شمالی نیز مالک این کشور خواهند شد. آنان همه مالک کشور ما می‌شوند. آنها همه منتظر نتیجه انتخابات استند. اگر ما پیروز شویم، به عقیده من، در کمتر از یکماه با ایران به توافق می‌رسیم."

پیش از این، ویلیم ایوانینا، رییس مرکز ملی ضد استخبارات و امنیت امریکا هشدار داده بود که ایران در صدد صدمه زدن به "نهادهای دموکراتیک ایالات متحده، دونالد ترمپ و ایجاد تفرقه در آستانۀ انتخابات ۲۰۲۰ امریکا" است.

آقای ایوانینا با نشر بیانیه‌ای گفته بود: "در آستانۀ انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده، دولت‌های خارجی با توسل به اقدامات نفوذی پنهان و آشکار تلاش خواهند کرد تا بر خواست و دیدگاه رای‌دهندگان امریکایی نفوذ یابند، پالیسی‌های ایالات متحده را تغییر دهند، اختلاف را در ایالات متحده افزایش دهند و اعتمار مردم امریکا را به نهادهای دموکراتیک آسیب برسانند."

پس از خروج ایالات متحده در سال ۲۰۱۸ از توافق هسته‌ای که در تابستان ۲۰۱۵ میان ایران و پنج عضو دایم شورای امنیت سازمان ملل متحد به اضافۀ آلمان امضا شده بود، تنش میان واشنگتن و تهران افزایش یافت.

آقای ترمپ همواره این توافقنامه را که در زمان حکومت باراک اوباما، رییس جمهور پیشین ایالات متحده امضا شده بود "معاملۀ بد" خوانده است.

XS
SM
MD
LG