لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: برنده شدن رهبر حزب کارگر برای بریتانیا "بسیار بد" خواهد بود


دونالد ترمپ می گوید که برنده شدن جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر در انتخابات پارلمانی بریتانیا برای این کشور "بسیار بد" خواهد بود.

رئیس جمهور ایالات متحده امریکا روز پنجشنبه (نهم عقرب) در مصاحبه با رادیوی «ال بی سی» بریتانیا همچنین گفت که جرمی کوربین در صورت برنده شدن در این انتخابات، بریتانیا را به "مسیر بد" هدایت خواهد کرد.

رئیس جمهور ترمپ در این مصاحبه، بوریس جانسن، صدر اعظم بریتانیا و رهبر حزب محافظه کار بریتانیا را "یک مرد عالی" توصیف کرد و در پیوند به تلاش های آقای جانسن برای خارج ساختن بریتانیا از اتحادیه اروپا گفت که بوریس جانسن "کاری را می کند که کس دیگر نمی خواهد آن را بکند".

این اظهارات رئیس جمهور ایالات متحده امریکا واکنش تند جرمی کوربین، رهبر حزب چپگرای بریتانیا را بر انگیخت.

آقای کوربین در حساب تویترش گفت: "ترمپ تلاش دارد تا در انتخابات بریتانیا مداخله کند و دوست خود بوریس جانسن را برنده انتخابات بسازد."

قرار است بریتانیایی ها برای انتخاب یک حکومت جدید در این کشور، در یک انتخابات زود هنگام در ۱۲ دسمبر به پای صندوق های رای بروند.

رهبر حزب کارگر بریتانیا دونالد ترمپ را به مداخله در انتخابات پارلمانی بریتانیا متهم کرد.
رهبر حزب کارگر بریتانیا دونالد ترمپ را به مداخله در انتخابات پارلمانی بریتانیا متهم کرد.

بوریس جانسن، صدر اعظم بریتانیا گفته که این انتخابات یک فرصت برای برداشتن بن بست در پارلمان این کشور به خاطر موضوع خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا خواهد بود.

بریتانیایی ها سه سال پیش در یک همه پرسی تصمیم گرفتند تا از اتحادیه اروپا خارج شوند، اما اختلافات پارلمان و حکومت بریتانیا سبب شده تا ضرب الاجل خروج این کشور از اتحادیه اروپا تا کنون سه بار به تعویق بیافتد.

بوریس جانسن پس از به قدرت رسیدن بار ها گفته بود که بریتانیا را در هر صورت در ۳۱ اکتوبر از اتحادیه اروپا خارج می کند اما موفق نشد.

اتحادیه اروپا اکنون ضرب الاجل خروج بریتانیا از این اتحادیه را تا سه ماه دیگر یعنی تا ۳۱ جنوری ۲۰۲۰ تمدید کرده اما هشدار داده که ممکن این آخرین تمدید باشد.

XS
SM
MD
LG