لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: نیروهارا در افغانستان کاهش داده و سپس تصمیم نهایی می‌گیریم


دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده می‌گوید که در جریان چند هفتهٔ آینده نیروهای امریکایی در افغانستان به کمتر از ۴۰۰۰ کاهش خواهد یافت و سپس تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد.

رییس جمهور دیروز ۱۸ سپتمبر (۲۸ سنبله) در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در قصر سفید گروه طالبان را "سرسخت، زیرک و باهوش" خوانده و گفت که آنان نیز از جنگ خسته شده اند.

او افزود: " شما شاید شنیده باشید، ما با طالبان مباحث بسیار خوب داریم. این موضوع علنی بوده است، [شمار نیروهای] ما به بسیار زودی به کمتر از ۴۰۰۰ کاهش خواهد یافت. ما از آنجا با این درک بیرون خواهیم شد که برخی از اتفاقات باید رخ دهد. برخی چیز‌ها باید جامه عمل بپوشد. اما ۱۹ سال - هشت هزار میل دور، یک مدت خیلی طولانی است."

President Trump views on Taliban Talks
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:29 0:00

رییس جمهور امریکا همچنان گفت که نیروهای امریکایی در نزدیک به دو دهۀ اخیر مانند پولیس در افغانستان عمل کرده اند و حالا زمان آن رسیده تا افغان‌ها خود، کار پولیس را به پیش ببرند.

ایالات متحده در حال حاضر حدود ۸۶۰۰ نظامی مستقر در افغانستان دارد.

آقای ترمپ که همواره به برگرداندان نظامیان امریکایی از کشورهای خارجی تاکید کرده است، به تاریخ سوم اگست (۱۳ اسد) در برنامۀ Axio شبکه تلویزیونی HBO گفت که تا روز انتخابات ریاست جمهوری امریکا –سوم نومبر ۲۰۲۰- شمار نظامیان امریکایی در افغانستان بین ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ نفر خواهد بود.

پیش از این مایک پمپیو، وزیر خارجۀ امریکا گفته بود که رییس جمهور ترمپ واضح ساخته که اگر خطری برای ایالات متحده امریکا وجود داشته باشد، نیروهای امریکایی برای حفاظت از امریکا برای انجام ماموریت دوباره به افغانستان خواهند رفت.

XS
SM
MD
LG