لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ:مهاجرت زنجیره‌ای به امریکا را ختم می‌کنم


آقای ترمپ از کانگرس خواهان کمک در زمینۀ توقف برنامۀ مهاجرت به امریکا شد
آقای ترمپ از کانگرس خواهان کمک در زمینۀ توقف برنامۀ مهاجرت به امریکا شد

دونالد ترمپ رئیس جمهوری ایالات متحدۀ امریکا گفت که برنامۀ لاتری ویزه و مهاجرت‌های زنجیره‌ای به امریکا را ختم می‌کند.

سالانه ده‌ها هزار نفر از طریق قرعه کشی لاتری گرین کارت به ایالات متحده آمده و نیز هزاران نفر دیگر بنابر دعوت بستگان نزدیک شان که به نام مهاجرت زنجیره‌ای یاد می شود، از سرتاسر جهان به ایالات متحده می‌آیند.

آقای ترمپ به گونۀ مشخص از "حملات اخیر تروریستی" یاد کرد و گفت "در چند هفتۀ گذشته دو حملۀ تروریستی از سوی شهروندان خارجی دارندۀ گرین کارت ایالات متحده در نیویارک صورت گرفته است".

در تازه ترین مورد، مهاجمی که روز دوشنبه در ایستگاه "پورت اوتوریتی" ساحۀ منهاتن شهر نیویارک بم جاسازی شده بر بدن اشرا منفجر ساخت، سه نفر را زخمی کرد.

پولیس عامل این رویداد را عقایدالله شهروند ۲۷ سالۀ بنگله دیشی معرفی کرد که هفت سال پیش از طریق برنامۀ مهاجرت زنجیره‌ای به ایالات متحدۀ امریکا آمده بود و از داعش الهام گرفته بود.

ماه گذشته، سیف الله سیپوف، شهروند ۲۹ سالۀ اوزبیکستانی که از طریق برنامۀ لاتری گرین کارت به امریکا آمده بود، سوار بر موتر بر بایسکل سواران در ساحۀ منهاتن نیویارک راند که در این رویداد هشت نفر کشته و افزون بر ده نفر دیگر را زخمی کرد. سیپوف نیز از داعش الهام گرفته بود.

رئیس جمهور ترمپ در سخنرانی مختصر پیش از امضای قانون جدید مصارف دفاعی ایالات متحده گفت که حمایت گسترده از توقف برنامۀ لاتری گرین کارت و مهاجرت زنجیره‌ای وجود دارد. او از کانگرس خواست در این زمینه اقدام کند.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG