لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: برای هر نفر در امریکا باید ۲۰۰۰ دالر داده شود


دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا بستۀ مساعدت مالی به مردم امریکا و طرح بودجۀ حکومت را امضا نکرد.

آقای ترمپ روز شنبه در یک پیام تویتر نوشت: "فقط می‌خواهم که مردم عظیم ما به جای ۶۰۰ دالر ناچیز که اکنون در لایحه درج است، ۲۰۰۰ دالر دریافت کنند."

آقای ترمپ در ادامۀ این پیام تویتر همچنان خواهان حذف کمک‌های ایالات متحده به کشورهای خارجی در طرح بودجه شده است.

برای ادامۀ کمک‌های دولتی به کارگران امریکایی که در اثر همه‌گیری کروناویروس مشاغل شان را از دست داده اند باید بستۀ مساعدت مالی تا پایان روز شنبه امضا می‌شد.

اکنون که رییس جمهور ترمپ این طرح را امضا نکرده است، بر اساس آمار وزارت کار ایالات متحده، حقوق و بیمۀ بیکاری حدود ۱۴ میلیون نفر در ایالات متحده سر از امروز یکشنبه ۲۷ دسمبر (هفتم جدی) قطع می‌شود.

جو بایدن، رییس جمهور منتخب ایالات متحده از آقای ترمپ خواسته است تا لایحۀ بستۀ مساعدت مالی به مردم امریکا را امضا کند.

آقای بایدن با نشر بیانیه‌ای گفته است: "فرار از این مسوولیت پیامدهای فاجعه بار داشته است...این لایحه بسیار حیاتی است. باید هم اکنون امضا و توشیح شود."

آقای ترمپ هم اکنون در تفرجگاه شخصی اش در ایالت فلوریدا در تعطیل به سر می‌برد، حالانکه قانونگذاران جمهوریخواه و دموکرات منتظر اند که وی چه زمانی طرح ۱.۴ تریلیون دالری بودجه و بستۀ مساعدتی ۸۹۲ میلیارد دالری را امضا می‌کند.

در صورتیکه آقای ترمپ طرح بودجه را توشیح نکند، بخش‌هایی از حکومت فدرال ایالات متحده سر از روز سه شنبه ۲۹ دسمبر مسدود خواهد شد.

اعضای کانگرس ایالات متحده که عموماً در این روزهای سال به خاطر تجلیل کرسمس و سال نو در تعطیل می‌بودند، قرار است روز دوشنبه به کار برگردند و برای جلوگیری از انسداد قسمی حکومت راه چاره‌ای پیدا کنند.

رییس جمهور دونالد ترمپ، چند روز پیش طرح ۷۴۰ میلیارد دالری بودجۀ برنامه‌های دفاعی ایالات متحده را ویتو کرد و بدون ارایۀ جزییات مدعی شد که این طرح به چین سود می‌رساند.

ننسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان ایالات متحدۀ امریکا این تصمیم رییس جمهور ترمپ را "یک اقدام بی پروای گیج کننده" خوانده است که به گفتۀ وی به نظامیان امریکایی "آسیب" وارد می‌کند.

قرار است اعضای مجلس نمایندگان در کانگرس امریکا روز دوشنبه و اعضای مجلس سنا روز سه شنبه برای توشیح این طرح، بدون منظوری رییس جمهور، لایحه رای‌گیری کنند. باید دو سوم اعضای مجلس نمایندگان و سنا به حمایت از این طرح رای بدهند تا سند یاد شده بدون امضا رییس جمهور به قانون مبدل شود.

XS
SM
MD
LG