لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: اگر آرای قانونی شمرده شود، برنده ام 


دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده و نامزد حزب جمهوری‌خواه شب گذشته پنجم نومبر (۱۵ عقرب) در یک کنفرانس خبری در قصر سفید، حزب دموکرات را به تلاش برای "تقلب" و "یغما" انتخابات متهم کرد.

او گفت: "اگر آرای قانونی شمرده شود، به سادگی برنده می‌شوم. اگر آرای غیرقانونی شمرده شود، آنان (دموکرات‌ها) می‌توانند تلاش کنند انتخابات را از ما به یغما ببرند."

اما او در این مورد هیچ گونه مدارکی را ارایه نکرد.

این در حالی است که جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری از آقای ترمپ، هم در آرای مردمی و هم در آرای انتخاباتی سبقت جسته است.

آرای مردمی شمار آرای کلی و آرای انتخاباتی آرای تعیین شده هر ایالت است.

بر اساس قانون انتخابات ایالات متحده، هر نامزدی که بتواند ۲۷۰ رای انتخاباتی را کسب کند، برندهٔ انتخابات شمرده می‌شود.

رییس جمهور ترمپ تا اکنون ۲۱۴ رای انتخاباتی و جو بایدن ۲۵۳ رای انتخاباتی را کسب کرده است.

آقای ترمپ در جریان سخنرانی شب گذشته به سوالات خبرنگاران پاسخ ارایه نکرد.

او گفت که به جمهوری‌خواهان اجازهٔ نظارت از شمارش آرا داده نشده بود.

دونالد ترمپ ضمن اظهار آمادگی برای مراجعه به محکمهٔ عالی ایالات متحده گفت: "ما به تقلب اجازهٔ به یغما بردن چنین یک انتخابات مهم را نخواهیم داد."

این اظهارات رییس جمهور ترمپ با واکنش‌های متفاوتی مواجه شد.

مت رامنی، سناتور جمهوری‌خواه و نامزد پیشین ریاست جمهوری این حزب اظهارات آقای ترمپ مبنی بر روند شمار آرا را تقبیح کرد.

او در یک تویت نوشته است: "شمارش تمامی آرای، قلب دموکراسی است. اگر اتهام بی نظمی موجود باشد، مورد تحقیق قرار خواهد گرفت و در نهایت در محاکم حل خواهد شد. بر دموکراسی، قانون اساسی و مردم امریکا اعتماد داشته باشید."

برنی سندرس، سناتور دموکرات و نامزد پیشین حزب دموکرات برای ریاست جمهوری گفت که رییس جمهور ترمپ مشروعیت انتخابات را زیر سوال می‌برد.

او هشدار داد که "عوام فریبان به این گونه اعتماد دموکراسی را از بین برده و ما را بسوی اقتدارگرایی می‌کشاند".

ریک سنتوروم تحلیلگر محافظه کار سیاسی در شبکهٔ تلویزیونی سی ان ان ادعای رییس جمهور ترمپ مبنی بر تقلب در انتخابات را نادرست خواند.

تا کنون نتایج انتخابات در شش ایالت امریکا – الاسکا، اریزونا، نوادا، جورجیا، کارولینای شمالی و پنسلوانیا – مشخص نشده است. الاسکا سه، اریزونا ۱۱، نوادا شش، جورجیا ۱۶، کارولینای شمالی ۱۵ و پنسلوانیا ۲۰ رای انتخاباتی دارد.

XS
SM
MD
LG