لینک های دسترسی

Breaking News

وکلای مدافع ترمپ: برای ارایهٔ دفاعیه فقط یک روز نیاز داریم


وکلای مدافع دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده
وکلای مدافع دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده

وکلای مدافع دونالد ترمپ می‌گویند که برای ارایهٔ دفاعیه‌ خویش در محاکمهٔ استیضاح مجلس سنا، فقط به یک روز نیاز دارند.

وکلای ترمپ روز جمعه ۱۲ فبروری (۲۴دلو) دفاعیه رییس جمهور پیشین را به مجلس سنا ارایه خواهند کرد.

دونالد ترمپ تقاضای رسمی دموکرات‌ها برای گواهی دهی در دفاع خود را در جریان محاکمه استیضاح در مجلس سنا رد کرده است.

قانونگذاران دموکرات طی دو روز گذشته استدلال کردند که به تاریخ ششم جنوری، در حالیکه کانگرس سعی داشت نتایج انتخابات ریاست جمهوری را که در آن جو بایدن برنده اعلام شده بود، تایید کند، آقای ترمپ در همان لحظه در سخنرانی در جمع هوادارانش آنان را به "یورش بر مقر کانگرس" تشویق کرده و تلاش کرد مانع این روند شود.

در یک اقدام غیرمعمول روز پنجشنبه، سه سناتور جمهوری خواه - لندسی گراهام از کارولینای جنوبی، تد کروز از تکزاس و مایک لی از یوتا - که به عنوان اعضای هیات منصفه در محکمهٔ استیضاح حضور دارند، با وکلای ترامپ دیدار کردند.

خبرگزاری سی ان ان به نقل از دیوید شوین، یکی از وکلای ترمپ گفته است که قانونگذاران می‌خواستند اطمینان حاصل کنند که تیم دفاعی ترمپ "با روند کار" آشنا استند.

براساس گزارش‌ها، آقای ترمپ از عملکرد وکلای خود که پیش از آغاز محکمه استیضاح، استخدام شده اند، راضی نیست.

سارنوالان استیضاح روز پنجشنبه ادعا کردند که شواهد "روشن و قوی" وجود دارد که نشان می دهد دونالد ترمپ ماه گذشته با فرستادن گروهی از طرفداران خود به مقر کانگرس برای مقابله با قانونگذارانی که نتایخ انتخابات سال ۲۰۲۰ را تایید می‌کردند، سبب برانگیختن "شورش" شده است.

جیمی راسکن یکی از سارنوالان دموکرات در استدلال‌های پایانی به ۱۰۰ عضو مجلس سنا که نقش هیات منصفه را دارند گفت که باید "از عقل سلیم در مورد آنچه در اینجا اتفاق افتاده است" کار بگیرند.

راسکن افزود: "این یک اصل است که هیچ کس نمی تواند شورشی را در دموکراسی امریکا تحریک کند".

او استدلال کرد که ترمپ صدها نفر از هواداران خود را ترغیب کرد تا به تاریخ ششم جنوری به سمت کانگرس حرکت کنند و سپس، هنگامی که آن‌ها به ساختمان حمله کردند، کلکین‌ها را شکستند، دفاتر را زیرورو کردند و با پولیس درگیر شدند، "برای حداقل دو ساعت کاری نکرد" تا یورشی را که منجر به کشته شدن پنج نفر بشمول یک افسر پولیس شده بود، خاموش سازد.

به هر حال، برای محکومیت آقای ترمپ باید دو سوم اعضای سنا اتهامات وارده بر وی را تایید کنند.

صرف نظر از نتیجۀ محاکمۀ استیضاح، دونالد ترمپ، یگانه رییس جمهور در تاریخ بیش از دو صد سال ایالات متحده است که در یک دور ریاست جمهوری دوبار استیضاح می‌شود.

XS
SM
MD
LG