لینک های دسترسی

Breaking News

تحریک طالبان پاکستان مسوولیت کشتار افسران پولیس را بر عهده گرفت


پولیس در ایالت خیبر پشتونخوا (تصویر از آرشیف صدای امریکا)
پولیس در ایالت خیبر پشتونخوا (تصویر از آرشیف صدای امریکا)

مقامات روز شنبه ۱۴ جنوری (۲۴ جدی) گفتند که تندروان سه افسر پولیس را در نزدیکی شهر پشاور پاکستان به ضرب گلوله کشتند.

کشتار افسران پولیس تازه‌ترین خشونت در منطقه شمال‌غرب پاکستان به شمار می‌رود.

کاشف آفتاب عباسی، یک مقام ارشد امنیتی پاکستان که عملیات بر ضد تندروان را نظارت می‌کند، گفت که این سه افسر هنگام تعقیب تندروان کشته شدند، تندروانی که قبلاً با بم‌های دستی، سلاح‌های تک تیرانداز و سلاح های اتومات به یک پایگاه پولیس در منطقهٔ سربند واقع در نزدیکی پیشاور حمله کرده بودند.

تحریک طالبان پاکستان (TTP) روز شنبه مسوولیت این حملهٔ مرگبار را بر عهده گرفت. تحریک طالبان پاکستان در ۱۵ سال گذشته بر ضد حکومت پاکستان اعلام جنگ کرده و خواهان تطبیق قوانین اسلامی در این کشور می‌باشد. این گروه خواستار آزادی اعضای خود است که در زندان‌های پاکستان به سر‌می برند و در عین حال از حکومت خواسته اند تا حضور خود را در مناطق قبایلی کاهش بدهد.

تندروان تحریک طالبان پاکستان همچنین مسوولیت حملهٔ روز جمعه بر پوسته تلاشی در ولسوالی تونسا ایالت پنجاب را بر عهده گرفت که در اثر آن دو افسر کشته شدند.

رانا ثنا الله، وزیر داخلهٔ پاکستان،‌ گفته است که حکومت مرکزی در مورد وخیم شدن اوضاع در منطقه خیبر پشتونخوا نگرانی عمیق دارد.

او همچنین از مقامات محلی انتقاد کرد و گفت که آنها از حملات قبلی تندروان چیزی نیاموختند از جمله گروگان‌گیری در اداره مبارزه با تروریزم در شهرک بنو.

وزیر داخلهٔ پاکستان گفت:‌‌ "تروریستان بر ماموریت‌های پولیس حمله می‌کنند، پولیس و افسران پولیس هدف حملات قرار می‌گیرند. چنین به نظر می‌رسد که مقامات ایالتی از حمله بر ادارهٔ مبارزه بر ضد تروریزم در شهرک بنو که توسط تندروان تصرف شده بود،‌چیزی یاد نگرفته اند."

او همچنین گفت که اولویت وزیر اعلی محلی سیاست است، نه صلح. او گفت که حتا پولیس محلی از گزند حملات تندروان در امان نیست و سوالی را مطرح کرد که مصوونیت مردم عادی چگونه تامین خواهد شد.

تحریک طالبان پاکستانی بیش از یک ماه گذشته آتش‌بس نامحدود را که به میانجی‌گری طالبان افغان با حکومت پاکستان صورت گرفته بود، لغو کرده و به جنگجویان خود دستور داد تا در سراسر پاکستان حملات‌شان را راه اندازی کنند.

XS
SM
MD
LG