لینک های دسترسی

Breaking News

قلیچداراوغلو ممکن برنده انتخابات شود-پژوهشگر


انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در ترکیه قرار است فردا یکشنبه (۲۴ ثور) برگزار شود. در جریان مبارزات انتخاباتی، کمال قلیچداراوغلو به یک رقیب عمدهٔ رجب طیب اردوغان، رییس جمهور کنونی ترکیه، مبدل شده است.

کمال کریشجی، تحلیلگر امور سیاسی ترکیه در انستیتوت بروکنگز در شهر واشنگتن دی‌سی، می‌گوید که بادر نظرداشت پالیسی های منحصر به فرد رییس جمهور اردوغان، احتمال برنده شدن کمال قلیچداراوغلو بیشتر است.

کریشجی این انتخابات ترکیه را به دو دلیل عمده مهم می داند: "نخست اینکه پس از دو دهه، اردوغان یک کشور عمیقاً منقسم شده را به میراث باقی می‌گذارد. و در نهایت "ترکیهٔ تحت رهبری اردوغان، به خصوص در دوسال گذشته، بیش از پیش اقتدارگرا شده که اکثراً به عنوان یک خودکامه یاد می شود."

آقای کریشجی به این نظر است که در دیدگاه سیاسی دو رقیب انتخاباتی تفاوت‌هایی وجود دارد. از دیدگاه کریشجی، قلیچداراوغلو و ایتلاف‌اش می خواهند تا نظام ریاستی متمرکز اردوغان را به یک نظام قوی پارلمانی تبدیل کنند. او همچنین گفت:"قلیچداراوغلو خواستار اصلاحاتی است که در آن تنوع نژادی و سیاسی وجود داشته باشد."

کریشجی در مصاحبه با سید عزیزالرحمن از تلویزیون آشنا صدای امریکا همچنین درمورد نقش روسیه در انتخابات و وضعیت مهاجرین افغان و سیاست های مهاجرتی در انتخابات ترکیه صحبت کرده است.

مصاحبه با کمال کریشجی، تحلیلگر امور سیاسی ترکیه در انستیتوت بروکنگز در واشنگتن
please wait

No media source currently available

0:00 0:05:14 0:00
XS
SM
MD
LG