لینک های دسترسی

Breaking News

تلفات سنگین نظامیان افغان و طالبان در غور و قندهار


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

در نتیجۀ درگیری‌ها میان نظامیان افغان و طالبان در ولایت‌های غور و قندهار به نیروهای امنیتی افغان و جنگجویان گروه طالبان تلفات وارد شده است.

فخرالدین ضیایی، قوماندان پولیس ولسوالی پسابند ولایت غور روز شنبه ۱۳ جون (۲۴ جوزا) به صدای امریکا گفت که صد‌ها جنگجوی طالبان شب گذشته بر یک پوسته نیروهای امنیتی در منطقۀ "آبک" حمله کردند که در نتیجهٔ آن هفت سرباز پولیس کشته شد.

به گفته آقای ضیایی در این درگیری‌ یک سرباز پولیس نیز زخمی شده و طالبان یک تن دیگر را به اسارت گرفته اند.

فرماندۀ پولیس ولسوالی پسابند افزود که جنگجویان طالبان با یکجا شدن از ولایت‌های غور،‌ فراه و هلمند در تلاش اند تا ولسوالی پسابند را تصرف کنند.

در این حال، عارف عابر، سخنگوی والی غور ضمن تایید وارد شدن تلفات به نظامیان افغان گفت که در این درگیری‌ها، "ده‌ها جنگجوی طالبان" کشته شده اند که شمار دقیق آن تا اکنوون روشن نیست.

آقای عابر افزود که قرار است نیروهای کمکی به ولسوالی پسابند ولایت غور فرستاده شوند.

در یک خبر دیگر، مقام‌های امنیتی ولایت قندهار می‌گویند که در اثر درگیری میان نظامیان افغان و طالبان در ولسوالی دند این ولایت، ۱۶ جنگجوی طالب کشته و ۱۱ تن دیگر آنان زخمی شده اند.

جمال بارکزی، سخنگوی قوماندانی امنیه ولایت قندهار به صدای امریکا گفت که جنگجویان طالبان شب گذشته در منطقه "عمارت" بر مراکز پولیس حمله کرده اند که این درگیری‌ها تا صبح امروز ادامه داشت.

یک منبع امنیتی در ولایت قندهار که از ذکر نامش در گزارش خودداری کرد به صدای امریکا گفت که بسیاری از جنگجویان طالبان در اثر حملات هوایی نظامیان افغان کشته شده اند.

به گفته این منبع حملات جنگجویان طالبان در حال حاضر عقب زده شده و نیروهای امنیتی در محل حضور دارند.

این منبع افزود که در این درگیری‌ها به نیروهای امنیتی تلفات وارد شده است، اما شمار دقیق آن روشن نیست.

XS
SM
MD
LG