لینک های دسترسی

Breaking News

تخطی آتش‌بس؛ 'ده‌ها غیرنظامی در حملات طالبان کشته و زخمی شده اند'


وزارت داخلۀ افغانستان طالبان را به ده‌ها مورد تخطی آتش‌بس در روزهای عید متهم کرده و گفته است که در سه روز اخیر، ۲۰ غیرنظامی در حملات این گروه جان باخته اند.

طارق آرین، سخنگوی این وزارت روز دوشنبه سوم اگست (۱۳ اسد) در پیامی به خبرنگاران گفت که طالبان در سه روز آتش‌بس ۴۰ تن دیگر را زخمی کرده اند.

به گفتۀ آقای آرین در جریان آتش‌بس، طالبان حملات تروریستی، انفجاری و تهاجمی را انجام داده اند.

او افزود: "طالبان باربار مرتکب نقض اصول محاربه و کاهش خشونت شده ‌اند. کشتار مردم و حملات تهاجمی در دورۀ کاهش خشونت، آتش‌بس عید سعید فطر و نیز سه روز عید اضحی نشان‌دهندۀ عدم تعهد این گروه به آنچه می‌گوید محسوب می‌گردد."

سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان افزود که طالبان خلاف آنچه تعهد کردند، عمل کرده و در این سه روز، مرتکب ۳۴ مورد تخطی شده اند.

گروه طالبان تا اکنون در این مورد چیزی نگفته اند.

این در حالی است که وزارت دفاع افغانستان دیروز اعلام کرد که چگونگی وقوع ناامنی ها را در جریان برقراری آتش‌بس میان نظامیان افغان و طالبان تحقیق می‌کند.

فواد امان، معاون سخنگوی این وزارت به صدای امریکا گفت که نیروهای امنیتی و دفاع افغانستان تمام اصول و قواعد آتش‌بس را رعایت کردند و به آن پابند می‌مانند.

به گفتۀ وی، مردم افغانستان چنین توقع را از طالبان نیز دارند.

گروه طالبان به روز پنجشنبه گذشته، به مناسبت عید اضحی، آتش‌بس سه روزه را اعلام کرد.

حکومت افغانستان از این اقدام گروه طالبان استقبال کرده و در یک اقدام مشابه در روزهای عید، عملیات‌های نظامی توسط نیروهای امنیتی افغان را متوقف کرد.

XS
SM
MD
LG