لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن: به حمایت از مردم اوکراین ادامه می‌دهیم


جو بایدن، رییس جمهوری امریکا، در حال سخنرانی در مورد فراهم آوری ٨٠٠ میلیون دلار کمک نظامی اضافی به اوکراین در برابر تهاجم نظامی روسیه. ٢١ اپریل ٢٠٢٢
جو بایدن، رییس جمهوری امریکا، در حال سخنرانی در مورد فراهم آوری ٨٠٠ میلیون دلار کمک نظامی اضافی به اوکراین در برابر تهاجم نظامی روسیه. ٢١ اپریل ٢٠٢٢

جو بایدن،‌ رییس جمهور ایالات متحده، روز یکشنبه ۲۴ اپریل (چهارم ثور) گفت که دو ماه پس از آغاز تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین گفت که کشورش به حمایت از این کشور ادامه خواهد داد.

رییس جمهور بایدن در تویتی نوشته است: "دو ماه پس از آنکه پوتین حملهٔ بدون تحریک و غیر موجه را بر اوکراین راه‌اندازی کرد،‌کیف هنوز پابر جاست. رییس جمهور زیلینسکی و حکومت انتخابی‌اش در قدرت است. ما حمایت خود را از مردم اوکراین به خاطر دفاع از سرزمین‌شان ادامه می‌دهیم."

این اظهارات رییس جمهور بایدن در حالی بیان شده است که انتونی بلینکن،‌ وزیر خارجه و لوید آستن، وزیر دفاع ایالات متحده، روز یکشنبه ۲۴ اپریل در کیف، پایتخت اوکراین،‌ با ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین، ملاقات کردند.

الکسی ارستویچ، مشاور رییس جمهور زیلینسکی، در مصاحبه‌ای با تلویزیون اوکراین، ملاقات بلینکن و آستن را با رییس جمهور اوکراین تایید کرد. آقای ارستویچ در این مصاحبه همچنین گفت که رییس جمهور زیلینسکی در این ملاقات خواهان تسلیحات "قویتر و موثرتر" از کشور‌های غربی شده است. اما در مورد جزییات ارایه نکرد.

پس از تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین که به تاریخ ۲۴ فبروری سال روان میلادی آغاز شد،‌ این نخستین دیدار مقامات ارشد ایالات ‌متحده از اوکراین است.

همزمان با ملاقات رییس جمهور اوکراین با وزیران خارجه و دفاع امریکا،‌ مقام‌های اوکراینی گفته اند که نظامیان روسیه روز یکشنبه ۲۴ اپریل حملات تازهٔ هوایی را بر شهر شرقی ماریوپول انجام دادند.

مقام‌های اوکراینی گفته اند که حملات هوایی روسیه، فابریکه فولاد ازوفستال واقع در شهر ماریوپول را نیز هدف قرار داده است. در حال حاضر، شماری از نظامیان و غیرنظامیان اوکراینی در فابریکه فولاد ازوفستال مستقر اند و با وجود تعیین ضرب‌الاجل‌های مسکو، نیروهای اوکراینی تسلیم نشده اند.

در همین حال،‌ رییس جمهور اوکراین در دومین ماه تهاجم نظامی روسیه بر کشورش در تویتی از حمات ایالات متحده سپاسگزاری کرد.

آقای زیلینسکی در این پیام نوشته است: "دو ماه از مقاومت قهرمانانهٔ سراسری در برابر تجاوز روسیه سپری شد. سپاسگزار حمایت و رهبری رییس جمهور ایالات متحده و مردم امریکا استم. امروز مردم اوکراین متحد و قوی استند. دوستی و مشارکت اوکراین و ایالات متحده در مقایسه با هر وقت دیگر قویتر است."

به گفتهٔ مقام‌های غربی، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، نتواسته است به اهداف خود در جنگ اوکراین دست یابد، اما تهاجم نظامی مسکو، پیامد‌های ویرانگری برای اوکراین در قبال داشته است.

پس از تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین، بیش از ۵.۲ میلیون اوکراینی مجبور به ترک کشور‌شان شده اند و نزدیک به ۷.۲ میلیون نفر در داخل کشور بیجا شده اند. علاوه بر آن، هزاران نفر، به شمول زنان و کودکان در جنگ اوکراین کشته و زخمی شده اند و زیربنا‌های این کشور نیز ویران شده است.

XS
SM
MD
LG