لینک های دسترسی

Breaking News

آسیب‌دیدگان طوفان در فلیپین به کمک‌های عاجل نیاز دارند


سازمان ملل متحد و نهادهای خیریه بین‌المللی روز جمعه هفتم جنوری (۱۷ جدی) هشدار دادند که میلیون‌ها قربانی طوفان بحری که ماه گذشته در فلیپین به وقوع پیوست به کمک‌های عاجل بشری نیاز دارند.

مناطق وسیعی در قسمت‌های جنوبی و مرکزی فلیپین از اثر این طوفان به شدت آسیب دیده، هزاران منزل مسکونی تخریب شده و بیش از ۶۸۰ هزار نفر بیجا شده اند.

باران‌های شدید، سیلاب‌ها و بادهای شدید شفاخانه‌ها، تاسیسات و سیستم‌های تصفیه آب را تخریب کرده و بجاماندگان را در معرض خطر صحی قرار داده است.

سازمان ملل متحد دو هفته پیش خواستار کمک فوری، ۱۰۷ میلیون دالری برای بیش از ۵۰۰ هزار بیجاشدهٔ آسیب پذیر در فلیپین شده بود.

برندا بارتون، مسوول برنامه غذايی جهان در فلیپین گفت که شمار کسانیکه به کمک‌های بشری نیاز دارند از دو میلیون به هفت میلیون نفر افزایش یافته است.

خانم بارتون که در مانیلا، پایتخت فلیپین، صحبت می‌کرد افزود که بیشتر ساحات غیرقابل دسترس بوده و شمار زیادی از مردم به خدمات تلیفونی و برق دسترسی ندارند.

خانم بارتون گفت: "از جمع ۱۸ شهرک متاثر شده، یکی تا هنوز به آب آشامیدنی دسترسی ندارتد و ما شاهد واقعات زیاد اسهالات استیم. ما شاهد گدایی کودکان در جاده‌ها استیم. صندوق جمعیت سازمان ملل متحد (UNFPA) در مورد قاچاق جنسی، خشونت‌های مبتنی برجنسیت و سایر جرایم نگران است. و البته ما در مورد حالات اضطراری، تغذیه نیز نگرانی داریم."

جدا از درخواست کمک سازمان ملل، برنامه جهانی غذا خواستار کمک، ۲۵ میلیون دالری برای پوشش مصارف غذا، لوژستیک و نیازمندی‌های مخابراتی شده است. خانم بارتون اضافه کرد که سازمان جهانی غذا تا حال که سه هفته از این رویداد می‌گذرد، فقط، ۴.۷ میلیون دالر دریافت کرده است.

وی افزود: "وضعیت از اثر باران‌های دومدار بدتر شده است. ما خانواده‌های را داریم که به منازل شان رفته نمی‌توانند و در مراکز تخلیه به سر می‌برند. و البته مثل سایر قسمت‌های جهان، کوید۱۹ نیز در فلیپین که یکی از کشورهای پرنفوس جهان است، در حال افزایش است."

خانم بارتون گفت حکومت فلیپین در حدود توانایی خود در بخش فراهم کردن غذا، سرپناه و بخش‌های دیگر به مردم آسیب دیده کمک می‌کند، اما به گفته وی این کمک‌ها بسنده نیست.

او هشدار داد که در صورت نبود کمک، شماری زیادی از مردم بیمار و شماری زیاد دیگر تلف خواهند شد. و آمار سو تغذی در کودکان افزایش خواهد یافت.

XS
SM
MD
LG