لینک های دسترسی

Breaking News

دانشمندان فرانسوی نوع جدیدی از کروناویروس را شناسایی کردند


عکس آرشیف صدای امریکا یک نرس را هنگام مواظبت از یک بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در شهر "مارسیله" واقع در فرانسه نشان می دهد
عکس آرشیف صدای امریکا یک نرس را هنگام مواظبت از یک بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در شهر "مارسیله" واقع در فرانسه نشان می دهد

دانشمندان در فرانسه گفته اند که آنان یک نوع تازه جهش یافتهٔ کروناویروس را در آن کشور شناسایی کرده اند.

این دانشمندان که نام این نوع تازه جهش یافتهٔ کروناویروس را به طور موقتی "IHU" نامگذاری کرده اند،‌ گفته اند که در ماه دسمبر سال گذشته این نوع جهش یافته را در بدن ۱۲ بیماری که در نزدیکی منطقهٔ مارسیله (Marseille‎) فرانسه زندگی می کنند، شناسایی کردند. نخستین بیماری که آزمایش کروناویروس اش از نوع IHU شناسایی شد، از کشور افریقایی کامرون به فرانسه برگشته بود.

دانشمندان در فرانسه گفته اند که آنان۴۶ جهش را در نوع جدید به نام B.1.640.2 شناسایی کرده‌اند که می‌تواند آن را در برابر واکسین‌ها مقاوم‌تر و عفونی‌تر از ویروس اصلی کند.

نتایج این یافته ها در نشریه آنلاین علوم صحی MedRxiv منتشر شد. این نشریه مطالعاتی را نشر می کند که توسط سایر دانشمندان مورد بررسی قرار نگرفته است و سایر نهاد های علمی آنرا نشر نکرده اند.

نوع کروناویروس B.1.640.2 تا حال نه در سایر کشورها شناسایی شده است و نه هم توسط سازمان جهانی صحت به عنوان "نوعی نگران کننده" خوانده شده است.

این نوع تازهٔ کروناویروس در حالی شناسایی شده است که بسیاری از کشور های جهان با نوع اومیکرون که نخست در افریقای جنوبی شناسایی شد، دست و پنجه نرم می کنند.

اومیکرون نسبت به سایر انواع کروناویروس سریع از یک فرد به فرد دیگر انتقال می کند، اما تحقیقات علمی نشان می دهد که این نوع کروناویروس نسبت به نوع دلتا، مهلک تر نیست و علایم آن خفیف تر است.

پژوهشگران در پوهنتون کوپن هاگن دنمارک، در یافته اند که اومیکرون بین ۲.۷ تا ۳.۷ برابر بیشتر نسبت به نوع دلتا در میان افراد واکسین شده،‌ مشاهده شده است.

در همین حال،‌ مرکز وقایه و کنترول امراض ایالات متحده، گزارش داده است که در حال حاضر، ۹۵.۴ در صد بیماران کووید-۱۹ در امریکا با نوع اومیکرون مبتلا شده اند.

بر اساس تازه ترین آماری که از سوی پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده نشر شده است، از آغاز شیوع این بیماری کشنده تا حال، بیش از ۲۹۵میلیون نفر در سراسر جهان به کووید-۱۹ مبتلا شده اند که از این میان بیش از پنج میلیون ۴۵۶ هزار نفر جان باخته اند.

در این میان، ایالات متحده با ثبت نزدیک به ۵۵ میلیون و ۵۰ هزار واقعهٔ مثبت کروناویروس و مرگ بیش از ۸۳۰ هزار نفر در صدر کشور های قرار گرفته است که بیشترین تلفات ناشی از این بیماری را متحمل شده است.

XS
SM
MD
LG