لینک های دسترسی

Breaking News

جت‌های جنگی اف-۲۲ امریکایی به امارات رسید


در پی حملات راکتی شورشیان حوثی یمن بر شهر ابوظبی، پایتخت امارات متحدۀ عرب، جت‌های جنگی اف-۲۲ امریکایی به یک پایگاه نظامی در امارات منتقل شد.

در هفته‌های اخیر، شورشیان حوثی که از سوی ایران حمایت می‌شوند، چندین حملۀ راکتی را بر اهدافی در داخل امارات متحدۀ عرب انجام داده اند که اکثر این حملات ناکام بوده و توسط سیستم دفاعی امارات خنثا شده است.

نظامیان امریکایی مستقر در امارات با نشر بیانیه‌ای گفته اند که این اقدام نشان‌دهندۀ حمایت ایالات متحده از امارات در برابر حملات شورشیان حوثی است.

در این بیانیه آمده است که وزیر دفاع ایالات متحده در هماهنگی با محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی، دستور استقرار فوری این طیاره‌های جنگی را داده است. به نقل از بیانیه، این جنگنده‌ها به قابلیت‌های رزمی هوایی ایتلاف، متحدان و شرکای امریکا در منطقه خواهد افزود.

هفتۀ گذشته، فرمانده قوماندانی مرکزی امریکا (سنتکام) به خبرگزاری رویترز گفت که ایالات متحده، امارات متحدۀ عرب را کمک خواهد کرد تا ظرفیت‌ سیستم‌های دافع هوای آن کشور در برابر حملات بیشتر راکتی حوثی‌ها تکمیل شود.

امارات متحدۀ عرب بخشی از ایتلاف به رهبری عربستان سعودی است که از سال ۲۰۱۵ به اینسو بر ضد شورشیان حوثی یمن می‌جنگد. جنگ یمن تا کنون سبب مرگ ده‌ها هزار نفر، آواره شدن میلیو‌ن‌ها نفر دیگر و ایجاد یکی از بزرگترین‌ بحران‌های بشری عصر کنونی شده است.

XS
SM
MD
LG