لینک های دسترسی

Breaking News

حوثی‌های یمن حملات تازه را بر امارات و عربستان انجام دادند


شورشیان حوثی یمن روز دوشنبه ۲۴ جنوری (چهارم دلو) بار دیگر بر امارات متحدۀ عرب و عربستان سعودی میزایل پرتاب کردند.

شاهدان عینی گفته اند که در نخستین ساعات روز دوشنبه جرقۀ شدید دو انفجار را در آسمان شهر ابوظبی، پایتخت امارات متحدۀ عرب دیده اند که توسط سیستم دفاع راکتی امارات در هوا منفجر ساخته شد. تلفاتی ناشی از این حمله گزارش نشده است.

هفتۀ گذشته نیز شورشیان حوثی یمن بر امارات متحدۀ عرب حملاتی را توسط طیارۀ بی‌سرنشین انجام دادند که در اثر آن سه نفر کشته شد.

حوثی‌های یمن همچنان روز دوشنبه حملاتی را بر ساحات مرزی عربستان سعودی انجام دادند که بر اثر اصابت یک میزایل در شهر جازان سعودی دو نفر زخمی شدند و یک میزایل دیگر بر فراز شهر ظهران الجنوب توسط سیستم دفاع راکتی عربستان منفجر شد.

وزارت خارجۀ عربستان سعودی این حملات را محکوم کرده و از جامعۀ جهانی خواسته است تا به این "رفتار خصومت‌آمیز" نقطۀ پایان بگذارد. سازمان همکاری‌های اسلامی نیز حملات اخیر بر امارات متحدۀ عرب و عربستان سعودی را محکوم کرده است.

سفارت ایالات متحده در امارات متحدۀ عرب روز دوشنبه با نشر بیانیه‌ای از شهروندان امریکایی مقیم امارات خواست تا "سطح بلند آگهی امنیتی" را مد نظر داشته باشند.

امارات متحدۀ عرب گفته است که یک طیارۀ جت جنگی اف-۱۶ آن کشور یک دستگاه پرتاب میزایل حوثی‌ها را ساعت ۴:۱۰ صبح دوشنبه در شهر الجوف یمن اندکی پس از آن تخریب کرد که از این دستگاه دو میزایل بر ابوظبی پرتاب شد.

امارات یک ویدیوی سیاه و سفید جریان حمله بر شهر الجوف یمن را نشر کرده است که در آن انفجار عظیمی دیده شده و سپس دود و غبار غلیظی از محل انفجار به هوا بلند می‌شود.

انور قرقاش، مشاور ریاست جمهوری امارات متحدۀ عرب با تاکید بر استقامت امارات بر ضد چنین حملات، در یک پیام تویتر نوشته است که این کشور "سد رخنه ناپذیر بر ضد نیروهای ظلمت و تروریزم" است.

جنگ یمن که از هفت سال به اینسو ادامه دارد و تا کنون سبب مرگ بیش از ۱۵۰ هزار نفر و بیجاشدن میلیون‌ها یمنی شده است، در بیش از یک هفتۀ اخیر وارد مرحلۀ خطرناکی شده است.

شورشیان حوثی هفتۀ گذشته هشدار دادند که حملات شان را بر امارات متحدۀ عرب افزایش بخشیده و از شرکت‌های خارجی خواستند تا امارات را ترک کنند.

یحیی سریع، سخنگوی نظامی شورشیان حوثی در یک بیانیۀ تلویزیونی گفت: "آماده‌ایم تا عملیات خود را در مرحلۀ آینده گسترش بخشیده و در مقابل تشدد با تشدد برخورد کنیم."

او ادعا کرد که شورشیان حوثی پایگاه نظامی الظفرۀ ابوظبی را که در آن قوای هوایی امارات، ایالات متحده و فرانسه مستقر اند، آماج حملات قرار داده است و نیز به گفتۀ وی شهر دوبی نیز هدف حملات حوثی‌ها قرار گرفته است، هرچند مقام‌های امارات تا کنون در مورد حملات بر شهر دوبی گزارش نداده اند.

XS
SM
MD
LG