لینک های دسترسی

Breaking News

ایالات متحده بستهٔ جدید تسلیحاتی یک میلیارد دالری را برای اوکراین آماده می‌کند


خبر گزاری رویترز به نقل از سه منبع آگاه روز جمعه پنجم اگست (۱۴ اسد) گزارش داد که ادارهٔ جوبایدن، رییس جمهور ایالات متحده، بستهٔ جدید کمک‌های امنیتی یک میلیارد دالری را اوکراین آماده می کند.

این بستهٔ جدید کمک های امنیتی شامل سلاح و مهمات دوربرد و وسایط نقلیه زرهی طبی می‌باشند

منابع گفته اند که انتظار می‌رود واشنگتن این بستهٔ تسلیحاتی را اوایل روز دوشنبه رسماً اعلام کند.

این مقامات که نخواستند نام‌شان در این گزارش ذکر شود، گفتند که بایدن هنوز این بسته را امضا نکرده و افزودند که ممکن ارزش و محتوای بسته قبل از امضا تغییر کند.

اگر این بسته به شکل فعلی آن امضا شود، شامل مهمات برای سیستم پرتاب میزایل‌های دوربرد نوع هیمارس (HIMARS)، سیستم راکتی زمین به هوا "NASAMS" و ۵۰ عراده واسطه نقلیه زرهی طبی نوع M113 خواهد بود که افزایش عمده‌ای در حمایت ایالات متحده از اوکراین در نبرد با روسیه تلقی می‌شود. تاکنون ایالات متحده ۸.۸ میلیارد دالر کمک‌ های امنیتی را برای اوکراین فراهم کرده است.

ایالات متحده تاکنون ۱۶ سیستم راکتی پیشرفته هیمارس (‌HIMARS) را به اوکراین ارسال کرده است.

سیستم پرتاب میزایل‌های دوربرد نوع (HIMARS) ساخت ایالات متحده یکی از سیستم‌های سیار راکتی است که چندین میزایل رهبری شده با قدرت هدفگیری بلند و دقیق را به گونۀ همزمان پرتاب کرده و اهداف تا فاصلۀ ۸۰ کیلومتری را نشانه گرفته می‌تواند.

کارشناسان نظامی می‌گویند که برد هدف گیری سیستم‌های HIMARS اندکی بیشتر از سیستم‌های مشابه روسی است، به این معنی که قوای اوکراینی می‌توانند دستگاه‌های راکتی و توپچی نیروهای روسی را هدف بگیرند، اما قادر نخواهند بود که مسکو را آماج حملات قرار بدهند.

ایالات متحده بیش از این نیز ۲۰۰ عراده وسایط زرهی نوع M113 را به اوکراین تعهد کرده بود. وسایط زرهی مجهز با تجهیزات طبی می‌تواند در جنگ علیه روسیه بسیار کمک کند.

مقامات اوکراینی در ماه جون گفته بودند که روزانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ سرباز اوکراینی در جنگ کشته می‌شوند.

در همین حال اخیراً پنتاگون اعلام کرد که به نظامیان اوکراینی اجازه خواهند داد تا در شفاخانهٔ نظامی ایالات متحده در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان تحت مداوا قرار بگیرند.

XS
SM
MD
LG