لینک های دسترسی

Breaking News

زیلینسکی: ماهانه به هفت میلیارد دالر کمک نیاز داریم


ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین، امروز ۲۱ اپریل (اول ثور) گفت که برای متحرک نگهداشتن اقتصاد کشورش، ماهانه به هفت میلیارد دالر کمک نیاز دارد.

این در حالی است که ایالات متحده کمک‌ جدید پولی به اوکراین را اعلام کرد.

رییس جمهور زیلینسکی در نشستی که برای بحث روی اقتصاد اوکراین راه‌اندازی شده بود، خطاب به رهبران بانک‌جهانی و صندوق بین‌المللی پول گفت که اردوی روسیه می‌خواهد هر آن‌چیزی را نابود کند که در چرخهٔ اقتصادی اوکراین نقش دارد، به شمول ایستگا‌های قطار آهن، ذخایر مواد غذایی، نفت و تصفیه‌خانه‌ها.

در این حال، جنیت یلن، وزیر مالیه امریکا،کمک‌ ۵۰۰ میلیون دالری را به اوکراین اعلام کرد تا کیف بتواند با استفاده از آن معاشات مامورین و متقاعدین را پرداخته و در فراهم‌آوری خدمات هزینه کند.

او این کمک‌ها را پس از ملاقات روز گذشته‌اش با دینس شمیهال، صدر اعظم و سرگی مارجینکوف، وزیر مالیه اوکراین، اعلام کرده و گفت که برای فعال نگهداشتن حکومت اوکراین که با تهاجم نظامی روسیه درگیر است، این کمک‌ها ضروری می‌باشد.

خانم یلن افزود که این کمک‌ها هر چه زودتر به اوکراین فرستاده خواهد شد.

امریکا ماه گذشته نیز بستهٔ کمکی ۵۰۰ میلیون دالری را به اوکراین پیشنهاد کرده بود.

اما صدر اعظم اوکراین در نشستی به میزبانی بانک جهانی گفت که کشورش برای پنج ماه آینده ماهانه به پنج میلیارد دالر نیاز دارد. او همچنین خواستار طرح احیای اقتصاد اوکراین شد، طرحی مشابه "مارشال پلان" که پس از جنگ جهانی دوم برای اروپا در نظر گرفته شده بود.

رییس جمهور اوکراین که ماهانه خواستار هفت میلیارد دالر شده، ضمناً گفته است که کشورش با وجود میلیارد‌ها دالر کمک‌ نظامی غرب، هنوز هم تسلیحات کافی در اختیار ندارد.

او یک‌بار دیگر خواستار فشار‌ها و تعزیرات اقتصادی بیشتر بر مسکو و قطع روابط با حکومت ولادیمیر پوتین شد.

صندوق وجهی پول گفته است که تنش‌ها در اوکراین سبب خواهد شد که اقتصادی این کشور در جریان سال جاری ۳۵ درصد و از روسیه ۸.۵ درصد رکود داشته باشد.

XS
SM
MD
LG