لینک های دسترسی

Breaking News

صدراعظم بریتانیا کمک امنیتی ۱۶۰ میلیون دالری را به اوکراین اعلام کرد


بوریس جانسن، صدراعظم بریتانیا، روز شنبه هفتم می (۱۷ ثور) کمک امنیتی جدید ۱۶۰ میلیون دالری را برای اوکراین اعلام کرد.

مقامات بریتانیایی می‌گویند که این کمک تازه، تعهدات قبلی بریتانیا در مورد کمک به اوکراین را دوبرابر می‌سازد که بالاترین میزان هزینه در یک تنش، پس از جنگ در عراق و افغانستان می‌باشد.

بریتانیا از زمان تهاجم ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه به تاریخ ۲۴ فبروری بر اوکراین یکی از قوی‌ترین حامیان تلاش‌های اوکراین برای مقاومت در برابر نیروهای روسی بوده است. تاکنون حکومت آقای جانسن میزایل‌های ضدتانک، سیستم‌های دفاع هوا و سایر تسلیحات را به اوکراین ارسال کرده است.

صدر اعظم بریتانیا در بیانیه‌ای به پارلمان اوکراین گفت:"حمله وحشیانه پوتین نه تنها باعث ویرانی در اوکراین شده است، بلکه صلح و امنیت در سراسر اروپا را نیز تهدید می‌کند. " جانسن نخستین رهبر غربی است که هفتهٔ گذشته در پارلمان اوکراین سخنرانی کرد.

در حالی که بریتانیا کمک‌های نظامی قابل توجهی به اوکراین فراهم کرده است، تاکنون تعداد نسبتاً اندک پناهجویان اوکراینی را پذیرفته است. دولت بریتانیا روز شنبه اعلام کرد که تاکنون بیش از ۸۶ هزار ویزه برای اوکراینی‌ها صادر کرده است که از این تعداد حدود ۲۷ هزار به بریتانیا رسیده اند.

درهمین حال جو بایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده نیز یک روز پیش کمک امنیتی جدید ۱۵۰ میلیون دالری را برای اوکراین اعلام کرد.

به گفتهٔ یک مقام ارشد امریکایی، این بسته شامل ۲۵ هزار مرمی توپ ۱۵۵ ملی‌متری، رادارهای ضد توپخانه، تجهیزات الکترونیکی و پرزه‌جات اضافی می‌باشد.

انتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، گفت که ارزش مجموعی تسلیحات که ایالات متحده از آغاز تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین، به کیف فرستاده است به ۳.۸ میلیارد دالر می‌رسد.

در همین حال، قرار است آقای بایدن، رهبران گروه جی-۷ و ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین روز یکشنبه به گونهٔ مجازی دیدار کنند و در مورد حمایت غرب از اوکراین در مبارزه علیه تهاجم ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه،گفتگو کنند.

XS
SM
MD
LG