لینک های دسترسی

Breaking News

مقامات اوکراینی: بیش از یک هزار غیر نظامی در اطراف کیف کشته شده اند


یک مقام ارشد اوکراینی روز پنجشنبه ۲۱ اپریل‌ (اول ثور) گفت که اجساد بیش از ۱۰۰۰ غیر نظامی اوکراینی پس از عقب نشینی نیروهای روسی از مناطق اطراف کیف جمع آوری و در سردخانه‌های کیف نگهداری شده است.

اولگا ستفنیشینا، معاون صدراعظم اوکراین، به خبرگزاری فرانس پرس گفت که "جسد ۱۰۲۰ غیرنظامی، فقط غیرنظامی، در منطقه کیف" کشف شده است. او گفت: "اینها فقط غیرنظامیانی اند که از ساختمان‌ها و همچنین جاده‌ها جمع آوری شده اند. "

اظهارات او پس از آن بیان شد که پولیس منطقه کیف اعلام کرده که بقایای اجساد نه غیرنظامی دیگر را در شهرک بورودیانکا، در ۵۴ کیلومتری کیف، کشف کرده اند که در گورهای مشترک دفن شده بودند.

اولکساندر پاولیوک، والی کیف گفت که کشته شدگان "در طول جنگ یا کشته شده اند یا در اثر شکنجه جان داده اند."

او افزود:"متخصصین طب عدلی اکنون در حال بررسی اجساد هستند، اما آنچه دیدیم دست‌ها از پشت بسته شده، پاهایشان بسته شده و از پشت سر بالای شان شلیک شده است. "

عقب نشینی نیروهای روسی از شهرک‌ها و روستاهای اطراف کیف با کشتار غیرنظامیان اوکراینی همراه بوده است. کشف ده‌ها جسد و گور دسته‌جمعی در شهر بوچا که تحت اشغال روسیه بود، خشم جهانیان را نسبت به اقدامات روسیه در این شهر برانگیخت.

مقامات اوکراینی کشته شدن غیر نظامیان در بوچا را نسل کشی خوانده اند، اگرچه کرملین می‌گوید که در این کشتارها نقشی نداشته است و آن را "صحنه سازی" و "جعلی" می‌خواند.

در همین حال، در حالیکه جنگ در ماریوپول جریان دارد و مدافعان اوکرینی محصور در یک کارخانۀ فولاد در این شهر مقاومت می‌کنند، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه روز پنج‌شنبه ۲۱ اپریل اعلام پیروزی کرد و گفت که بندر ماریوپول پس از حدود دو ماه محاصره "آزاد" شد.

آقای پوتین در یک نشست تلویزیونی در کرملین به سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفت: "شما تلاش محاربوی برای آزادسازی ماریوپول را با موفقیت به پایان رساندید. اجازه دهید به این مناسبت به شما تبریک بگویم و لطفاً تبریکات من را به سربازان برسانید."

او با اشاره به مقاومت نیروهای اوکراینی در کارخانهٔ فولاد در ماریوپول گفت: "پیشنهاد هجوم به شهرک صنعتی را غیرضروری می‌دانم و دستور لغو آن را می‌دهم.... این منطقه صنعتی را مسدود کنید تا حتا یک مگس هم نتواند از آن عبور کند."

اوکراین می‌گوید که تلاش پوتین برای جلوگیری از درگیری نهایی با نیروهای این کشور، مصداق بر این است که نیروی کافی برای شکست دادن آنها ندارد.

این در حالی است که معاون صدراعظم اوکراین می‌گوید که روند تخلیه غیرنظامیان از ماریوپول طبق برنامه پیش نرفته و این مقام اوکراینی، نیروهای روسی را متهم به مانع شدن روند تخلیه می‌کند.

ایرینا ورشچوک، معاون صدراعظم اوکراین دیروز گفته بود که کشورش با نیروهای روسیه برای باز کردن مسیر امنی برای تخلیه غیرنظامیان از ماریوپل به توافق رسیده است. به گفتهٔ او در حال حاضر حدود۱۰۰۰ غیر نظامی و ۵۰۰ سرباز زخمی نیاز به تخلیه فوری دارند.

XS
SM
MD
LG