لینک های دسترسی

Breaking News

اوکراین به جهان: مهمات ما در حال تمام شدن است، کمک کنید


در حالی که تهاجم روسیه بر اوکراین وارد چهارمین ماه می‌شود و حملات به شدت جریان دارد، مقامات اوکراینی می‌گویند که مهمات اردوی این کشور در حال تمام شدن است و خواستار کمک‌های فوری نظامی بین المللی شده اند.

ویتالی کیم، والی میکولایف، شهری در نزدیکی خط مقدم جبهه گفت: "اردوی روسیه قدرتمندتر است، آنها توپخانه و مهمات زیادی دارند. در حال حاضر، این یک جنگ توپخانه‌ای است... و مهمات ما تمام شده است. کمک اروپا و امریکا بسیار بسیار مهم است."

دیمیترو کولیبا، وزیر خارجهٔ اوکراین روز شنبه ۱۱ جون (۲۱ جوزا) در تویتی نگاشته است که کشورش برای تامین تسلیحات بیشتر در حال مذاکره با سایر کشورها است.

او افزوده است که در مورد تسلیحات ثقیل و اعمال تحریم های بیشتر اتحادیهٔ اروپا علیه روسیه با همتای پولندی خود صحبت کرده است.

این در حالی است که مقام های اوکراینی به طور روزافزون نگران ادامهٔ حمایت کشورهای غربی اند، زیرا هراس آن وجود دارد که رهبران کشور های غربی از جنگ خسته شوند.

مقام های اوکراین هراس دارند که اگر رهبران غربی از جنگ خسته شوند، روسیه احتمالاً از وضعیت بهره گرفته و بر کیف فشار وارد کند تا تن به سازش بدهد؛ سازشی که ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین تا حال در برابر آن مقاومت کرده و گفته است که شرايط خود را برای صلح دنبال خواهد کرد.

این در حالی است که لوید آستن، وزیر دفاع ایالات متحده روز شنبه در نشست شانگری-لا (Shangri-La Dialogue ) ابراز نگرانی کرد که ممکن جهان در مقابل تهاجم روسیه بر اوکراین کم توجه شود. او خواستار حمایت بین المللی بیشتر برای اوکراین شد و گفت که تجاوز روسیه پیامدهای گسترده تری بر حاکمیت ملی و نظم جهانی دارد.

وزیر دفاع امریکا خطاب به وزرای دفاع کشورهای دیگر گفت: "این [تهاجم روسیه] چیزی است و زمانی اتفاق می‌افتد که قدرت‌های بزرگ تصمیم می گیرند که اشتهای امپراتوری آنها بیشتر از حقوق همسایگان صلح طلب‌شان مهم باشد. این پیش‌نمایش دنیای احتمالی پر از هرج و مرج و آشفتگی است که هیچ یک از ما نمی‌خواهیم در آن زندگی کنیم."

در همین حال مقامات اوکراینی و بریتانیایی روز شنبه هشدار دادند که نیروهای روسی ممکن برای پیشروی و تصرف شرق اوکراین به استعمال تسلیحاتی که می‌توانند سبب تلفات گسترده شوند، متوصل شوند، زیرا جنگ طولانی سبب کاهش منابع هر دو طرف می‌شود.

وزارت دفاع بریتانیا گفته است که بم افگن‌های روسی احتمالا میزایل‌های ضد کشتی سنگین دهه ۱۹۶۰ را در اوکراین استعمال کرده باشند. میزایل‌های Kh-22 عمدتاً برای انهدام کشتی‌های طیاره بردار با استفاده از کلاهک هسته‌ای طراحی شده بودند. این وزارتخانه گفت، هنگامی که در حملات زمینی با کلاهک های معمولی استفاده می شود، "بسیار نادرست هستند و بنابراین می توانند خسارات جانبی و تلفات شدید ایجاد کنند."

XS
SM
MD
LG