لینک های دسترسی

Breaking News

همسر رییس جمهور اوکراین به کانگرس امریکا: وحشت روسیه را متوقف کنید 


اولینا زیلینسکا، همسر رییس جمهور اوکراین امروز ۲۰ جولای (۲۹ سرطان) در کانگرس ایالات متحده تصاویری از کودکان اوکراینی را نشان داد که به گفتهٔ او در حملات روسیه کشته یا معلول شده اند. در همین حال، ولادیمیر زیلینسکی، نیز به گونهٔ مجازی به قانون گذاران امریکایی تصاویری زننده‌ای از جنگ مسکو در کشورش را به نمایش گذاشت.

بانوی نخست اوکراین از قانونگذاران امریکایی خواستار تسلیحات بیشتر برای جنگ با روسیه شده و گفت که به نمایندگی از میلیون‌ها والدینی صحبت می‌کند که نگران زندگی کودکان شان اند.

زیلینسکا افزود: "ما می‌خواهیم که تمامی پدران و مادران بتوانند به کودکان خود بگویند که آرام بخوابند، دیگر حملات هوایی و راکتی صورت نخواهد گرفت. آیا این یک آزروی بسیار بزرگ است؟"

او به قانونگذاران امریکایی گفت که برای بانوی نخست یک کشور خواستن سلاح یک تقاضای غیر معمول است اما افزود که با در نظر داشت وضعیت کشورش، این یک "تقاضای حیاتی" است.

همسر رییس جمهور اوکراین گفت که کشورش به سیستم‌های دافع هوا نیاز دارد تا راکت‌های روسی نتوانند کودکان شان را از بین ببرند. او اضافه کرد: "در توقف این وحشت علیهٔ اوکراینی‌ها با ما یاری کنید".

این در حالی است که امریکا در ماه می بستهٔ ۴۰ میلیارد دالری کمک‌های نظامی با اوکراین را اعلام کرد.

اما با پیشرفت نیروهای روسی در شرق اوکراین، کیف در تلاش به دست آوردن تسلیحات به گونهٔ دوامدار است.

این مقام اوکراینی با ابراز امتنان از قانونگذاران امریکایی گفت: "در حالیکه روسیه می‌کشد، امریکا نجات می‌دهد."

از آغاز تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین،‌میلیون‌ها نفر آواره شده یا مجبور به ترک این کشور شده اند.

XS
SM
MD
LG