لینک های دسترسی

Breaking News

سازمان ملل متحد خواستار کمک بشردوستانه ۳۵ میلیارد دالری شد


سازمان ملل متحد یک بستۀ کم پیشینهٔ ۳۵ میلیارد دالری را برای فراهم کردن کمک‌های بشردوستانه در سال ۲۰۲۱ برای نجات‌ ۱۶۰ میلیون نفر درخواست کرده است.

انتونیو گوتیرش، منشی عمومی سازمان ملل متحد، در یک پیام ثبت شده گفت: "مناقشات، تغییرات اقلیمی و کووید-۱۹ بزرگترین چالش بشردوستانه از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون را پدید آورده است. "

او از اهداکنندگان خواست به آنانی که در "تاریک ترین ساعات نیاز" به بزرگترین خطرات مواجه استند، کمک کنند.

سازمان ملل متحد می گوید نیاز واقعی حتا بیشتر است. حدود ۲۳۵ میلیون نفر، یا از هر ۳۳ نفر یک نفر در کره زمین، محتاج کمک یا حفاظت است که ۴۰ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۰ را نشان می دهد.

در سراسر جهان تاکنون ۶۳ میلیون مورد ابتلا به کووید-۱۹ ثبت شده است. نزدیک به ۱.۵ میلیون نفر جان باخته‌اند، و ده‌ها میلیون نفر شغل و زندگی‌شان را از دست داده‌اند.

مارک لوکوک، رییس بشردوستانهٔ سازمان ملل متحد به خبرنگاران گفت:"این خود بیماری نیست... که بیشتر به مردم کشورهای آسیب پذیر آسیب می رساند. این تأثیر اقتصادی (این بیماری) است. "

آقای لوکوک گفت اولین بار است که از دهه ۱۹۹۰ بدینسو سطح فقر در جهان افزایش می‌یابد و پیشرفت دهه های اخیر را به مخاطره می‌اندازد.

سازمان ملل متحد از قبل نسبت به سطح نگران‌کننده گرسنگی در هفت کشور که در صورت عدم دریافت کمک ممکن است سال آینده در قحطی فرو روند، هشدار داده است.

این کشورها افغانستان، بورکینا فاسو، جمهوری دموکراتیک کانگو، اتیوپیا، نایجریا، سودان جنوبی، و یمن استند.

اما به گفتهٔ این سازمان، ده ها کشور دیگر با چالش های شدید نیز روبرو استند و نیاز به حمایت بیشتر دارند.

XS
SM
MD
LG