لینک های دسترسی

Breaking News

ملل متحد خواهان توقف اعدام نوجوانان در ایران شد


زید رعد الحسین گفت که اعدام نوجوانان مجرم بر اساس قانون بین المللی، بدون درنظر داشت حالات و وضعیت انجام جرم، باید منع می باشد
زید رعد الحسین گفت که اعدام نوجوانان مجرم بر اساس قانون بین المللی، بدون درنظر داشت حالات و وضعیت انجام جرم، باید منع می باشد

رئیس حقوق بشر ملل متحد روز جمعه از حکومت ایران خواست تا اعدامآنعده از جوانانی را توقف دهد که در زمان محکوم شدن به جرم، کمتر از ۱۸ سال عمر می داشته باشند.

زید رعد الحسین گفت که اعدام نوجوانان مجرم بر اساس قانون بین المللی، بدون درنظر داشت حالات و وضعیت انجام جرم، باید منع می باشد."

در ماه جنوری سه فرد به جرم قتل در سن ۱۵ و یا ۱۶ سالگی در ایران اعدام شدند و حدود ۸۰ نوجوان دیگر در خطر اعدام قریب الوقوع قرار دارند.

در اعلامیۀ ملل متحد آمده است که در سال ۲۰۱۷، ایران پنج نوجوان مجرم را اعدام کرده است.

رعد الحسین با یادآوری این که در سال گذشته میلادی، ۲۰۱۷، پنج محکوم در ایران که هنگام ارتکاب به جرم زیر ۱۸ سال داشتند اعدام شدند، گفت "متاسفم که بگویم ایران ممنوعیت قطعی اعدام نوجوانان، تحت قانون بین المللی حقوق بشر، را نقض کرده است."

مقامات ایرانی تا حال در مورد اظهارات آقای رعد الحسین واکنش رسمی نشان نداده است.

ایران عضو کنوانسیون بین المللی حقوق کودک است که افراد زیر ۱۸ سال را از مجازات اعدام مصئون می‌دارد. با این حال برخی قضات ایرانبه استناد سن " بلوغ شرعی" افراد بین ۱۵ تا ۱۸ سال را کودک به حساب نمی‌آورند.

XS
SM
MD
LG