لینک های دسترسی

Breaking News

مرگ ومیر مردان مبتلا به ایدز در مقایسه به زنان بیشتر است


گزارش تازه‌ ای که در روز جهانی ایدز به نشر رسیده نشان میدهد که مرگ ومیر مردان مبتلا به ایدز در مقایسه به زنان بیشتر است، زیرا مردان کمتربه معاینات طبی تن در میدهند و یا دسترسی اندک به معالجه دارند.

گزارش تازه نشر شدۀ برنامه ملل متحد برای مبارزه با ایج آی وی ایدز نشان می دهد که مردان کمتر به آزمایش ای آی وی تن در میدهند، ویروسی که باعث مرض ایدز میگردد.

بر اساس این گزارش، اگر مردان چگونگی ویروس ایچ آی وی شان را ندانند، تا مورد معالجه قرار گیرند، اغلباً خواهند مرد.

ملل متحد میگوید که وضعیت در صحرای اعظم افریقا بیشتر وخیم است، کشوریکه مردان و پسرانی در مقایسه با زنان و دختران، ۲۰ در صد کمتر در مورد ویروس که به آن ملوث اند، آگاهی دارند.

این گزارش هشدار می دهد که عدم آگاهی از ملوث شدن به ویروس اچ آی وی، موجب می شود این ویروس به افراد بیشتر انتقال یابد و در نهایت سبب ایدز گردد.

بر اساس این گزارش، احتمالاً شمار بیشتر زنان به ویروس ایچ آی وی ملوث باشند، اما شمار وفیات ناشی از مرض مرگبار ایدز، در میان مردان بیشتر است.

پیتر گیس، مسوول بخش استرایتژی برنامه ملل متحد برای مبارزه با ایچ ای وی ایدز، میگوید که دلیل وفیات بیشتر نزد مردان بیشتر است، زیرا آنان به تداوی کمتر توجه می کنند.

آقای گیس می گوید "زمانی که یک فرد تحت معالجه قرار میگیرد، مردان در واقع کمتر به تداوی توجه میکنند یا به آن پابند میباشند. این امر در تناسب به زنان باعث مرگ و میر میزان بلندتر مردان ملوث به ویروس ایچ آوی وی میگردد."

آقای گیس می گوید که حدود ۵۸ در صد وفیات مرتبط به مرض ایدز که در سال ۲۰۱۶ مورد ارزیابی قرار گرفته بود، در میان مردان رخ داده است، در حالیکه شمار زنان ملوث با ویروس ایچ آی وی بیشتر بوده است.

معلومات جدید نشان میدهد که وفیات مرتبط به ایدز از سال ۲۰۰۵ به اینسو کاهش یافته است، اما برای از بین رفتن آن به زمان بیشتر نیاز است.

برنامه ملل متحد برای مبارزه با ایج آی وی ایدز گزارش میدهد که در سراسر جهان در حدود دو میلیون نفر تنها سال گذشته به ایچ آی وی ملوث شده و بیشتر از یک میلیون نفر دیگر از اثر بیماری های مرتبط به ایدز جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG