لینک های دسترسی

Breaking News

ملل متحد؛ میلیون‌ها نفر از گرسنگی حاد در جهان خواهند مرد، به شمول افغانستان


سازمان‌های غذا و زراعت و برنامه جهانی غذا ملل متحده هشدار داده اند که در حال حاضر ۱۷۴ میلیون نفر از گرسنگی حاد در سراسر جهان رنج می‌برند و اگر کمک‌های فوری جامعه جهانی صورت نگیرد، این تعداد افراد ممکن بمیرند.

در صدر فهرست گزارش این ادارات ملل متحد، مناطقی که مردم با گرسنگی حاد مواجه اند، یمن، سودان جنوبی و نایجریای شمالی است.

دومینیک برجن، رییس سازمان غذا و زراعت ملل متحد می‌گوید که اسباب متعددی باعث گرسنگی حاد در جهان شده است.

او گفت: "در صدر این اسباب، درگیری و یا سایر اشکال خشونت مسلحانه قرار دارد."

او افزود که تاثیرات اقتصادی همه گیری کروناویروس هنوز پابرجاست و در سال ۲۰۲۱ نیز اکثر این کشور ها از تاثیرات اقتصادی این همه گیری آسیب پذیر خواهند بود.

در حالی که اکثر کشورهای آسیب دیده در حال حاضر در افریقا استند، اما این گزارش هشدار می‌دهد که گرسنگی حاد در بیشتر مناطق جهان به شدت روبه افزایش است. افغانستان، سوریه، لبنان و هایتی از جمله کشور های اند که در معرض خطر گرسنگی حاد قرار دارند.

این گزارش نشان می دهد که بیش از ۳۴ میلیون نفر در حال حاضر در وضعیت حاد کمبود غذایی و بسیاری از آن‌ها در پرتگاه قحطی قرار دارند. در گزارش آمده است که در بعضی از بخش‌های سودان جنوبی و یمن، مردم از قبل در معرض گرسنگی و مرگ قرار دارند.

انالیسا کانتی، رییس برنامهٔ جهانی غذا در ژینو می‌گوید افرادیکه با شرایطی مانند قحطی روبرو استند، دارایی خود را تمام کرده، معیشت خود را از دست داده، غذای کافی ندارند و بیشتر فرزندان شان به سو تغذی مبتلا شده اند.

وی گفت: "در حال حاضر مرگ بیش از حد به دلیل گرسنگی رخ می‌هد. من می‌گویم که دریچه‌ای جلوگیری از این وضعیت اسفبار به سرعت بسته می‌شود."

سازمان غذا و زراعت و برنامه جهانی غذا ملل متحد از اهدا کنندگان بین المللی خواستار کمک پنج میلیارد دالری برای جلوگیری از مرگ ۳۴ میلیون انسان در معرض قحطی شدند.

XS
SM
MD
LG